خبرگزاری کار ایران

واعظی:

تلاش می‌کنیم رضایت زلزله‌زدگان و رهبری را فراهم کنیم/ شاهد پاک شدن آخرین لکه‌های داعش در سوریه و عراق هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۹۲۶

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری یادآور شد: اینکه ما شاهد پاک شدن آخرین لکه‌های داعش در سوریه و عراق هستیم نشان‌دهنده قوت و عزت نظام و رهبری ماست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود واعظی در حاشیه مراسم ترحیم پدر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه مذاکرات سوچی را بسیار مهم و مقدمه گام‌های موثر در حل بحران سوریه خواند.

واعظی گفت:  سفر سوچی، بسیار مهم و نتیجه ۱۱ ماه مذاکرات نمایندگان سه کشور است که بسیار موفق بود و توانست آرامش را در سوریه به وجود آورد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری یادآور شد: مذاکرات آستانه به اجماع این عملیات میدانی ختم شد که سوریه  سامان یابد و مذاکرات سوچی بسیار با اهمیت بوده و مقدمه‌ای برای گام‌های موثر آینده است.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص انتظارات رهبر انقلاب اسلامی در کمک به زلزله‌‌زدگان گفت: از همان زمانی که این اتفاق افتاد شخص رئیس‌جمهور و دولت همه توان خود را در امدادرسانی به زلزله‌زدگان و خانواده‌هایی که عزیزانشان از دست دادند گذاشتند و تلاش کردند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به مطالب رهبر معظم انقلاب گفت: تلاش خود را در این زمینه افزایش خواهیم داد و تلاش می‌کنیم رضایت زلزله‌زدگان فراهم شود و رضایت رهبری نیز فراهم شود تا بتوانیم به وظیفه ملی و دینی خود عمل کنیم.

وی درباره پاکسازی آخرین مقر داعش در بوکمال گفت: کار بسیار بزرگی انجام شد با توجه به اینکه داعش مورد حمایت کشورهای بزرگ و مختلفی به ویژه برخی کشورهای عربی از جمله عربستان بود، این کشورها بنا داشتند در سوریه حکومت جدید و اسرائیل دوم تشکیل دهند و هدف اصلی آنان ایران شیعی بود.

واعظی تاکید کرد: بنابراین یک کار بزرگ انجام شد به ویژه آن که مدافعین حرم و عزیزان ما در سپاه انصافا کار عظیمی انجام دادند که نه فقط باعث حفظ حریم ایران و امنیت ایران شده باشد بلکه باعث شد منطقه امن شود.

وی با اشاره به حرف‌های سردار سلیمانی و قول او در خصوص سرنگونی داعش گفت: اینکه ما شاهد پاک شدن آخرین لکه‌های داعش در سوریه و عراق هستیم نشان‌دهنده قوت و عزت نظام و رهبری ماست. همه دولت به دنبال این هستند که بتوانند به کشورهای اسلامی که از ما کمک می‌خواهند کمک کنیم.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از ظرفیت وزرا و معاونان بازنشسته وزیران در شهرداری تهران و مجاز بودن دولت و شهرداری به این کار گفت: من باید در این زمینه مطلع شوم که آیا براساس قانون در گذشته هیات دولت اینها را هم‌تراز مقامات تصویب کرده یا نه.

واعظی درباره تغییرات نهاد ریاست جمهوری با توجه به تکریم و معارفه مجید تخت روانچی به عنوان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: طبیعی است با توجه به شرایط منطقه و ایران باید بخش سیاسی دفتر رئیس‌جمهور را تقویت کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به انتصاب ابوطالبی به عنوان مشاور رئیس‌جمهوری گفت: با توجه به سابقه طولانی آقای تخت روانچی در وزارت خارجه از وی خواسته شد در این معاونت به ما کمک کند و این دو انتصاب می‌تواند باعث هم افزایی شود.

وی در پاسخ به فضای ایجاد شده درباره سخنان وحید حقانیان هم گفت: ایشان اعلام کرد در یک محفل خصوصی با دوستان خود آن صحبت را داشته است و فکر نمی‌کرد این صحبت‌ها جایی ضبط و پخش شود.

واعظی با اشاره به محافل دوستانه و صحبت‌هایی که در این محافل صورت می‌گیرد، گفت: انسان در خلوت و مکان‌های عمومی به دو صورت صحبت می‌کند، اما نمی‌خواهم بگویم دوگانه صحبت می‌کنیم، ولی به هر حال در محافل خصوصی خودمانی‌تر صحبت می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: آقای حقانیان این ادب را از خود نشان داد که به محض اینکه سخنانش منتشر شد در ویدئویی دیگر اعلام کرد که این گفت‌وگوها به صورت خصوصی انجام شده و به هیچ وجه قصد توهین کردن نداشته است.

وی خواستار احترام افراد به همدیگر شد و گفت: به نظر من این مساله تمام شده است و بهتر است که دنبال این‌مساله را نگیریم.

واعظی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که درباره ایجاد معاونت رسانه‌ای ریاست جمهوری پرسید گفت: این معاونت قرار نبود که هیچ وقت ایجاد شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در عین حال در پاسخ به سوالی در خصوص مهمترین محورهای مذاکرات سوچی روسیه اظهار داشت: این سفر بسیار مهمی است که روز چهارشنبه قرار است انجام شود و این نتیجه ۱۱ ماه مذاکره های نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در آستانه است.

وی افزود: این مذاکرات بسیار موفق بود و در این مذاکرات سه کشور توانستند هم آرامش را در سوریه به وجود آورند و هم نحوه مبارزه با داعش در این مذاکرات هماهنگ شد.

واعظی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اتمام عملیات میدانی، سوریه باید سامان یابد. این اجلاس (سوچی) که در سطح سران برگزار می‌شود که نتیجه و بیانیه‌ای که در آن صادر می‌شود مقدمه‌ای برای برداشتن گام‌های بعدی است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پیشنهاد ایران در مذاکرات سوچی گفت: ما به دنبال تصمیم‌گیری مردم سوریه در آینده خودشان هستیم.

واعظی در خصوص مذاکرات موشکی اروپا با ایران هم گفت: ما بارها اعلام کردیم که در ارتباط با موشک و توان دفاعی کشور با هیچ کشوری مذاکره نخواهیم کرد و فکر می‌کنیم اینها موضوعاتی است که کاملا مربوط به شرایط داخلی کشور است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: این که با کشورهای مختلف مذاکراه می‌کنیم و سوالاتی پرسیده می‌شود به معنای پذیرش صحبت‌های آنها نیست.

وی اضافه کرد: به هر حال این موضوع جدید و یا فقط مربوط به ایران و اروپا نیست.

واعظی خاطرنشان کرد: در ملاقات های متعدد در سراسر جهان طرفین با هم دیدگاه های خود را مطرح کرده و سوال کرده و پاسخ رد و بدل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز