خبرگزاری کار ایران

رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

از رسیدگی به موضوع بست‌نشینی یاران احمدی‌نژاد تا بررسی تمایل اصول‌گرایان به فعالیت تشکیلاتی در جلسه شورای مرکزی فراکسیون امید

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۸۳۴

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران گفت: در جلسه امروز شورای مرکزی فراکسیون امید آخرین اخبار و مسائل روز سیاسی از جمله بست‌نشینی احمدی‌نژاد مورد بررسی قرار گرفت و همچنین توضیحاتی درباره ضرورت تحزب و تمایل اصول‌گرایان فعالیت تشکیلاتی و حزبی اشاره شد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این نشست طبق روال جلسات همیشگی شورای مرکزی فراکسیون به منظور افزایش فعالیت کمیته‌های هفتگانه فراکسیون برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه پیشنهادهای مختلفی در راستای فعالیت بیشتر کمیته‌ها از سوی نمایندگان مطرح شد و اعضا نیز نقطه نظرات خود را در این رابطه عنوان کردند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین جلسه‌ای با حضور کمیته منتخب هیات رئیسه فراکسیون به منظور بررسی عملکرد کمیته‌ها با روسای این کمیته‌های هفتگانه برگزار شده بود که نتایج این جلسه مشترک نیز در نشست صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به ارائه گزارش کمیته سیاسی فراکسیون امید در تحلیل اخبار و مسائل روز گفت: آقای میرزایی تحلیل خود را در رابطه با آخرین اخبار و مسائل روز سیاسی ارائه کرد که از جمله مواردی که از سوی وی مورد اشاره قرار گرفت می‌توان به بست‌نشینی احمدی‌نژاد اشاره کرد و همچنین توضیحاتی درباره ضرورت بحث تحزب و تمایل اصول‌گرایان فعالیت تشکیلاتی و حزبی اشاره شد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید با تاکید براینکه میرزایی تحلیل‌های شخصی خود را در رابطه با بحث بست‌نشینی ارائه کرد، یادآور شد: طبیعتا این نظرات به معنای نظر قطعی فراکسیون نیست اما آقای میرزایی تحلیل‌هایی در این رابطه ارائه کرد.

وی در واکنش به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان به عنوان حامی حقوق شهروندی اقدام به بست‌نشینی را مغایر قانون می‌دانند، گفت: بست‌نشینی هم قانونی نیست و هم منع قانونی ندارد. در واقع این اقدام به اصطلاح منفعه‌الفراغ حقوق اشخاص است اما وقتی به تاریخچه بست‌نشینی مراجعه کنیم، متوجه می‌شویم که این اقدام نوعی اعتراض به حاکمیت بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقدام به بست‌نشینی در دوران پس از پیروزی انقلاب بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: اگر ما قانون اساسی و اصول کلیات نظام و رهبری را قبول داریم، قاعدتا باید از شیوه‌های دیگری برای بیان انتقاد استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز