خبرگزاری کار ایران

نعمتی در جمع خبرنگاران:

تعیین‌تکلیف وضعیت صندوق‌های تامین اجتماعی ظرف یک سال آینده/ تهیه طرحی در کمیسیون اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۶۵۵

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت صندوق‌های تامین اجتماعی ظرف یک سال آینده، از تهیه طرحی به این منظور در کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت که ۱۲۷ شرکت زیان‌ده شستا باید در اسرع وقت ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات مورد بررسی در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس پرداخت و گفت: باتوجه به آن‌که در ابتدای امسال ۲۰ ابرچالش اصلی کشور که توسط مرکز پژوهش‌ها احصاء شده بود را عنوان کردیم، و از آن‌جا که بحث مربوط به صندوق‌های اجتماعی حدود ۵۱% از جمعیت کشور را دربرمی‌گیرد، این مسئله را به‌عنوان نخستین موضوع در دستورکار مجلس قرار داده و در این نشست غیرعلنی در این رابطه مباحثی را دنبال کردیم.

وی با اشاره به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان تامین اجتماعی در جلسه غیرعلنی امروز یادآور شد: در این جلسه آقای ربیعی و آقای نوربخش به‌همراه معاونان‌شان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی حضور داشته و نقطه‌نظرات خود را در رابطه با وضعیت صندوق‌های تامین اجتماعی بیان کردند. همچنین روسای کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان و اقتصادی و برخی دیگر از نمایندگان و همچنین نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه کشور اظهارنظر کرده و مرکز پژوهش‌ها نیز گزارشی جامع در این رابطه ارائه کرد.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس با تاکید بر اهمیت صندوق‌های تامین اجتماعی یادآور شد: بیش از ۵۱% جمعیت کشور زیرپوشش صندوق‌های تامین اجتماعی هستند و به همین دلیل، بخش قابل توجهی از شهروندان با این مشکلات درگیر هستند و به همین دلیل حساسیت بسیاری در این رابطه وجود دارد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس قرار شد نهایتاً ظرف یک سال آینده نسبت به تعیین تکلیف این صندوق‌ها اقدام شود که بر این اساس قرار شد مجموعه اقدامات در قالب طرحی در کمیسیون اجتماعی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: همچنین در این جلسه بحثی درمورد بازنشستگی پیش از موعد داشتیم که این مسئله مشکلاتی را برای صندوق بازنشستگی ایجاد کرده و عملاً حق‌الناس تضییع می‌شود. قرار شد این موضوع با دقت بیشتری انجام شود.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یادآور شد: بحث دیگر نوع بنگاه‌داری و شرکت‌داری بود. بالاخره شرکت‌های زیان‌دهی که امروز در سازمان تامین اجتماعی مخصوصاً زیرمجموعه شستا وجود دارد، باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شود. مخصوصاً ۱۲۷ شرکت زیان‌ده باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یادآور شد: بحث دیگری نیز درمورد وام‌هایی است که در مجموعه سازمان تامین اجتماعی و شستا دریافت و پرداخت می‌شود که دوستان معتقدند این وام‌ها ضرورتی ندارند؛ گرچه این مجموعه‌ها سرمایه‌گذار هستند و اگر قرار است سودی عاید این مجموعه‌ها شود، باید به این سمت حرکت کنیم که نهایتاً این سود به سازمان‌های تامین اجتماعی، شستا و مردم بازگردد.

نعمتی در پایان با اشاره به برخی دیگر از ابرچالش‌های کشور از بررسی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی فولاد و صندوق بازنشستگی کشوری در جلسات بعدی مجلس خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز