خبرگزاری کار ایران

روز سه‌شنبه صورت می‌گیرد؛

برگزاری سمینار «همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌‌ها و چشم اندازها» در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۲۵۰

سمینار «همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» با حضور نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا از روز سه‌شنبه ۳۰ آبان به مدت دو روز در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه، هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی در این نشست حضور دارند و به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

بهروز کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی در این خصوص و در گفت‌وگو با خبر رادیو درباره این سمینار گفت: این دومین سمینار بعد از نشست بروکسل است، البته بین دو سمینار ما یک سمیناری هم در مسکو داشتیم با عنوان «۲۵ سال همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه» که در آن سمینار هم نمایندگانی از اتحادیه اروپا و کشورهای ۱+۵ حضور داشتند.

وی اضافه کرد: خانم اشمید به همراه تعداد زیادی از نمایندگان کشورهای مختلف اتحادیه اروپا و روسیه و چین در این نشست حضور دارند و قرار است در رابطه با زمینه‌های همکاری در قالب ضمیمه سه برجام صحبت شود و موضوع سمینار هم به پیشرفت‌ها و چشم‌انداز اختصاص یافته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: مراسم افتتاحیه صبح روز سه‌شنبه در اصفهان برگزار می‌شود و خانم اشمید، آقای عراقچی، بنده، ذوالنوری نماینده مجلس و رئیس کمیته هسته‌ای و استاندار اصفهان در نشست افتتاحیه سخنرانی خواهیم کرد و تعداد دیگری از دوستان هم بعدازظهر آن روز و روز بعد در پنل‌های مختلف به ایراد سخن خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه همکاری‌های هسته‌ای از جمله در زمینه ایمنی، پادمان و امنیت، نیروگاه‌ها، ظرفیت سازی، آموزش و مسائل مختلف در ارتباط با کاربرد پرتوها در حوزه‌های پزشکی، بهداشت و درمان از جمله مباحث مطرح در این سمینار است، خاطرنشان کرد: در سخنرانی خودم پیش بینی کردم که به بحث بدعهدی‌های آمریکا بپردازم.

کمالوندی خاطرنشان کرد: ما یک مجموعه‌ای در برجام بودیم و قرار است این کارها به اتفاق هم انجام شود ولی متاسفانه یکی از اعضا یعنی مشخصا آمریکایی‌ها نه تنها همراهی نکرده، بلکه سنگ اندازی هم می‌کنند و این مسئولیت‌هایی برای ما و کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا، چین و روسیه دارد که باید مواضع خود را اعلام کرده و تلاش کنیم با ارسال پیام قوی برای آمریکایی‌ها، آنها را از مسیری که می‌روند و به ناکجا آباد است، منصرف کرده و مسیرشان را عوض کنیم.

وی این سمینار را چشم‌اندازی برای همکاری‌های بیشتر با اتحادیه اروپا برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز