خبرگزاری کار ایران

خالقی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تشریح گزارش اعضای کمیسیون بهداشت از وضعیت مناطق زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۸۹۲

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات خوبی در زمینه بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله‌زده صورت گرفته است اما باید برای پیشگیری از بیماری‌های عفونی، افراد و مخصوصا کودکان واکسینه شوند.

بشیر خالقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص وضعیت درمانی مناطق زلزله گفت: با تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مناطق آسیب دیده بازدیدی را به عمل آوردیم. کارهای بهداشتی و درمانی که معمولا در این مواقع صورت می‌گیرد به خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و پزشکانی که از سراسر کشور آمده‌اند بخش اعظم کارها را انجام داده‌اند و می‌توان گفت این توانایی را دارند که امور را به خوبی مدیریت کنند.

نماینده مردم خلخال با اشاره به تخریب بیمارستان اسلام‌آباد غرب عنوان کرد: بیمارستانی که حدود ۴ ماه است که افتتاح شده چرا باید در چنین حوادثی عملا غیرقابل استفاده باشد؟ بیمارستان باید محل امنی هنگام وقوع حوادث طبیعی باشد اما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که بی‌استفاده است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های صحرایی که توسط نیروهای انتظامی و امنیتی مستقر شده است در مورد پذیرش و جراحی بیماران انجام داده‌اند.

خالقی تاکید: البته یک‌سری مسائل همچنان با مشکلات روبه‌رو هستند مانند توزیع وسایل و مایحتاج که اگر مسئولیت آنان را به نیروهای انتظامی و ارتش بسپارند به احتمال زیاد قسمتی از این مشکلات حل شود.

وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر اولویت بهداشتی و درمانی در منطقه چیست، گفت: کارهای بهداشتی و درمانی از همان ساعات اولیه انجام شده است اما آن‌چیزی که موجب نگرانی است بیماری‌های روحی و روانی است که افراد درگیر آن خواهند بود، تا جایی که اطلاع دارم می‌دانم وزارت بهداشت یک کادر درمانی را در این خصوص به منطقه اعزام کرده است اما باید این درمان بعداز روزهای حادثه نیز ادامه‌دار باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به نگرانی‌هایی که در مورد شیوع بیماری‌های عفونی وجود دارد، گفت: اقدامات بهداشتی و درمانی خوبی صورت گرفته است که با تأمین آب شرب نگرانی‌ها هم برطرف خواهد شد و از طرفی دیگر که چون به سمت زمستان می‌رویم بسیاری از بیماری‌های روده‌ای به وجود نخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: باید در خصوص بسیاری از بیماری‌ها واکسیناسیون صورت بگیرد مخصوصا در کودکان و خردسالان مانع از شیوع بیماری‌های خطرناک شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز