خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در دیدار سفیر ایران مطرح کرد:

تمایل گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران بر تقویت و توسعه روابط با تهران

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۸۷۳

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس روز گذشته با رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی جدید فرانسه در محل مجلس مذکور دیدار و در خصوص روند پیشرفت روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، دلفین اُ، رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران از حزب اکثریت جمهوری در حرکت با ابراز علاقه گروه مذکور به توسعه روابط با کشورمان از تقویت چشمگیر روابط فرانسه با جمهوری اسلامی ایران ظرف دو سال ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین با تسلیت زمین لرزه‌اخیر در کرمانشاه همبستگی نمایندگان مجلس ملی فرانسه با دولت و ملت ایران را اعلام کرد.

ابوالقاسم دلفی، سفیر ایران در پاریس نیز با اشاره به فضای مثبت روابط دوجانبه و توسعه آن در کلیه زمینه‌ها از جمله مناسبات و تبادل هیات‌های پارلمانی بر اهمیت سند راه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، کشاورزی، حمل و نقل و بانکی که در جریان سفر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به پاریس به امضاء رسید، تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت اقدام دولت‌های اروپایی در زمینه تشویق و تسهیل همکاری‌های شرکت‌های خود با جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران طبق گزارش‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کلیه تعهدات خود طبق برجام پایبند بوده و اجرای مفاد این سند حائز اهمیت است.

سفیر ایران در پاریس با تاکید بر موضع کشورمان در زمینه محدود بودن برجام به موضوع هسته‌ای، به ماهیت صرفا دفاعی توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

در این جلسه که با حضور اکثریت قاطع هیات رئیسه و اعضای گروه دوستی ۴۵ نفره ایران و فرانسه برگزار شد، در مورد تحولات منطقه‌ای، اشتراکات ایران و فرانسه در مورد حل بحران‌های منطقه‌ای و تقویت صلح و ثبات و آرامش در منطقه و نقش موثر بحران‌های داخلی و بحران‌آفرینی‌های سعودی در اتخاذ سیاست‌های ماجراجویانه مقام‌های آن در اشاعه بی‌ثباتی و جنگ در یمن و گفت‌وگو به عنوان تنها راه‌حل بحران‌های مذکور، بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز