خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

خسارت زلزله در ۱۹۰۰ روستا گسترده است/ جزییات بررسی پیشنهاد تغییر در ساختار دولت

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۱۸۹

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: خسارت در شهر کم است ما در ۱۹۰۰ روستا گسترده است البته با توجه به اینکه تراکم جمعیت در روستاها کم است خوشبختانه کمتر فوتی داشتیم اما اینکه این تعداد را سریع خدمت‌رسانی کنیم مشکل است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توافق روحانی و لاریجانی درباره تغییر در ساختار دولت را تایید می‌کنید؟ گفت: اینکه میان رئیس‌جمهور و رئیس مجلس این گونه مباحث بحث می‌شود، معمولا بحث طبیعی است اما تعبیر توافق درست نیست.

موضوعی که ۲۹۰ نماینده باید بررسی کنند اسمش توافق نیست

وی با بیان اینکه موضوعی که ۲۹۰ نماینده باید بررسی کنند اسمش توافق نیست، اظهار داشت: روسای دو قوه با هم تفاهم می‌کنند تا کارها چگونه پیش برود. بررسی این مسئله حق مجلس است و هر چه تصویب شود، بر ما لازم است. ما هم لایحه دادیم که در کمیسیون‌های مجلس در دست بررسی است و پیشنهادهایی می‌دهند. از طرف دولت نیز آقای انصاری در جلسات حضور دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: مثل بقیه لوایح موضوعاتی مطرح و روی آنها تفاهم می‌شود؛ اگر مجلس پیشنهاد خوب بدهد صرف اینکه در لایحه ما نبوده، بر لایحه خود پافشاری نمی‌کنیم و هر چه برای آینده کشور و دولت خوب است، انجام می‌دهیم.

اینکه دو هزار روستا را سریع خدمت‌رسانی کنیم، مشکل است

واعظی درباره نابسامانی در امدادرسانی به زلزله‌زدگان تصریح کرد: بلافاصله فردای حادثه، هم وزیر کشور، هم وزیر بهداشت و هم رئیس هلال احمر به دستور رئیس‌جمهور به کرمانشاه رفتند و از کل منطقه بازدید کردند. این برای ساماندهی بود. هر روز جلسه ستاد بحران تشکیل می‌شود و رئیس‌جمهور موافقت کرد وزیر کشور به جای حضور در دولت ستاد بحران را تشکیل دهد.

وی تاکید کرد: اتفاقی بزرگی رخ داده است. خسارت‌ها در شهر کم است اما در ۱۹۰۰ روستا خسارت‌ها گسترده است البته با توجه به اینکه تراکم جمعیت در روستاها کم است، خوشبختانه کمتر فوتی داشتیم اما اینکه دو هزار روستا را سریع خدمت‌رسانی کنیم، مشکل است.

همه نیروها از بالگردها برای خدمت‌رسانی استفاده کردند

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه نیروها از بالگردها برای خدمت‌رسانی استفاده کردند و در ۴۸ ساعت گذشته سورت پروازهای زیادی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌هایی که به ما داده‌اند، آنچه مورد نیاز است از نظر پتو، چادر و آب به استان رفته و به تدریج توزیع می‌شود.

واعظی افزود: امروز در دولت دو بحث مهم داشتیم؛ یکی از کمبودها در سفر دیروز که مدیریت بحران و امنیت بود و دیگری اطلاع‌رسانی به همه نقاط زلزله زده بود و اینکه دستگاه‌های مختلف چه باید بکنند. رقمی را دیروز رئیس‌جمهور برای اسکان زلزله‌زدگان موقت قول داد تا به خود مردم داده شود که به صورت مفصل در این باره در دولت بحث شد و مورد تصویب قرار گرفت.

 همبستگی ملی را در کرمانشاه دیدم

وی اضافه کرد: شب گذشته جلسه بسیار خوبی را در شورای اجتماعی نزد مقام معظم رهبری داشتیم. به صورت مفصل، رئیس‌جمهور ابعاد مختلف منویات مقام معظم رهبری را باز کردند و از دستگاه‌های مختلف خواستند تا بیانات و مطالبات رهبری را مورد برنامه‌ریزی قرار دهند تا در جلسه شش ماه آینده بتوانیم درخصوص مسائلی نیز اعتیاد، طلاق و آسیب‌های اجتماعی پاسخ دهیم. ما در آستانه زمستان هستیم و باید در خصوص زلزله‌زدگان و آسیب‌های اجتماعی اقداماتی اساسی انجام دهیم. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره حضور در کرمانشاه طی روز گذشته ابراز داشت: دیروز به بیمارستانی رفتیم که از زمان زلزله تا وقتی که ما رسیدیم، ۷۳۰ بیمار و مجروح به آن بیمارستا آمده بودند و حدود ۳۰۰ عمل جراحی انجام شده بود. کار، کار بسیار بزرگی است. باید بگویم آنچه در کرمانشاه دیدیم، یک همبستگی ملی بود یعنی مردم، دستگاه‌های مختلف و حتی دستگاه‌هایی که ارتباطی با ستاد مدیریت بحران و زلزله نداشتند، همه امکانات خود را بسیج کرده بودند تا به هم‌نوعان خود کمک کنند. 

واعظی ادامه داد: من دیدم عده‌ای نگران هستم به همین خاطر از آنها اسم و شماره تلفن‌شان را گرفتند تا بدانند مسائل‌شان مورد پیگیری قرار می‌گیرد ولی استانداری و نماینده وزیر بهداشت در آنجا حضور دارند و به مسائل‌شان رسیدگی می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز