خبرگزاری کار ایران

گزارش وزیر کشور از نحوه امدادرسانی و مدیریت پس از زلزله در غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۱۶۱

وزیر کشور با حضور در صحن علنی مجلس به ارائه گزاری از نحوه امدادرسانی و مدیریت زلزله غرب کشور پرداخت

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی با حضور در صحن علنی مجلس به ارائه گزاری از نحوه امدادرسانی و مدیریت زلزله غرب کشور پرداخت و گفت: آنچه از ابتدا در این حادثه مشهود بود این بود که مردم ترسیده بودند و نگران از دست دادن اموالشان بودند اما با همه با خوشرویی برخورد می‌کردند البته در برخی موارد هم عصبانی بودند که حق داشتند ولی در نهایت با کمک مردم منطقه خدمات را ارائه کردیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نمایندگان استان کرمانشاه هم در جریان این حادثه در صحنه حضور داشتند. من از سرپل ذهاب به سمت روستاهای دیگر رفتم. با مردم صحبت کردم تا کرمانشاه هم رفتیم همه تلاش‌ها صورت گرفت به کمک مردم نیاز داریم. تجربیات در این حادثه تکرار شد. بحث سازماندهی کار در بحران است ما پروتکلی داریم ولی باید کشور بلوک‌بندی و مسئولیت‌ها تفویض شود و هرکس در جای خود باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: در بحث توزیع با توجه به هجوم زلزله‌زدگان در ساعت‌های اولیه بی‌نظمی ایجاد شد که بعد منظم شد. بحث اطلاع رسانی موضوع دیگری است که با گستردگی فضای اجتماعی موضوعاتی مطرح شد که این‌گونه نبود. صحنه‌هایی منتشر شد که اگر در فضا نبودیم درست نمی‌توانستیم تصمیم بگیریم. این دستورکار ستاد بحران است و مقرر شده هر دو روز یک جلسه در سطح کشور و هر روز یک جلسه در سطح استان بگذارند. وزارت مسکن امروز مقرر شد برای بحث اسکان دائم و موقت زمان‌بندی کند.

رحمانی فضلی گفت: قرار شده در دولت اعتبارات و تسهیلاتی به زلزله‌زدگان اختصاص داده شود.

در ادامه علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت از رحمانی‌فضلی خواست که بگوید آیا در توزیع کمک ها مشکلی وجود داشته و اینکه به روستاها به اندازه کافی کمک ارسال شده یا خیر.

وزیر کشور گفت: ما ساعت‌های اولیه برای حجم عظیم درخواست‌ها و کمبود امکانات ما نمی‌توانستیم از تهران کمکی ببریم و روز اول با بی نظمی مواجه بودیم. بعد مسئولیت انجام شد و قرار شد از معتمدان محلی و شورا استفاده شود و الان به نظم منطقی رسیده تا امکانات به روستاها برسد. متولی توزیع کمک به روستاها سپاه است. اکثر روستاها مورد بازدید قرار گرفته و همان شب امکانات حداقلی به روستاها رسید از دیروز که وضعیت مصدومان مشخص شد همه کمک‌ها برای رسیدن امکانات متمرکز شده است.

مطهری هم گفت:  کمیسیون‌های مختلف مجلس هم هیات‌هایی را به منطقه زلزله‌زده اعزام کردند و گزارش‌هایی تهیه شده اما فرصت نداریم گزارش‌ها را قرائت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز