خبرگزاری کار ایران

حجتی در دیدار با معاون رئیس‌جمهور غنا:

مسائل بانکی مهمترین مشکل پیش‌روی تجار ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۸۲۵

وزیر جهاد کشاورزی که برای شرکت در کمیسیون مشترک ایران و غنا به آکرا سفر کرده است، با معاون رییس‌جمهور این کشور آفریقایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در دیدار با محمد باهامیه با اشاره به این‌که ظرفیت‌های همکاری‌های دو کشور در زمینه‌ زیرساخت‌ها، سدسازی، راه‌سازی، تولید و عرضه دارو و خدمات پزشکی، عرضه کودهای شیمیایی و آلی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تحقیقات کشاورزی، مبادله بذر و ژرم، آموزش و ترویج وجود دارد، گفت: روابط دو کشور از نظر سیاسی در سطح عالی است اما هنوز بهره کافی از ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی نبرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هیاتی ۵۰ نفره از بخش خصوصی و دولتی ایران در این سفر او را همراهی می‌کنند، ابراز امیدواری کرد در ششمین کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور تواففات خوبی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که کشت‌های فشرده و گلخانه‌ای با توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولید در دستورکار ما قرار دارد و ایران در تولید گلخانه پیشرفت‌های زیادی کرده است، اظهار داشت: ما حاضریم توانمندی‌های صنعتی و کشاورزی خود در زمینه‌های مختلف از جمله کشت مکانیزه و شیوه‌های نوین آبیاری و فرآوری محصولات کشاورزی در اختیار کشور غنا قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی دستیابی کشور به این دستاوردها را حاصل به کارگیری راهبرد افزایش بهره‌وری و بهره‌گیری از دانش فنی و تکنولوژهای روز دانست و تصریح کرد: آمادگی داریم این دانش و تجربیات را به ویژه در زمینه سدسازی، مسایل آموزشی و غیره در اختیار غنا قرار دهیم.

حجتی مهم‌ترین مشکل پیش‌روی تجار ایرانی را مشکلات بانکی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمهیداتی که دولت غنا اتخاذ خواهد کرد این مشکل بزودی حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز