خبرگزاری کار ایران

آشنا:

سیاست‌شناسی سیدحسن نصرالله الگویی برای روحانیون ایران است

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۷۲۸

آشنا گفت: دانش، ذکاوت، دقت و سیاست شناسی سید حسن نصرالله مثال عالی و نمونه الگو واری برای چهره‌ها، سخنگویان و بویژه شخصیت‌های روحانی در جریانات سیاسی داخلی ایران است.

به گزارش ایلنا، حسام‌الدین آشنا در یادداشتی درباره سخنان روز جمعه سید حسن نصرالله نوشت:

دانش، ذکاوت، دقت و سیاست شناسی سید حسن نصرالله مثال عالی و نمونه الگو واری برای چهره‌ها، سخنگویان و بویژه شخصیت‌های روحانی در جریانات سیاسی داخلی ایران است؛ او کاملا به جایگاه، هویت و چارچوب های گفتمان فکری و سیاسی خود آگاه است. سخنرانی او را از این جنبه ها می توان مورد توجه قرار داد؛

۱.  برای مخاطب و حامیان خود ارزش و احترام قائل است، به آنها تحلیل و چارچوبی برای بررسی حوادث به شیوه‌ای منطقی و سازگار با داده‌ها و تحولات می‌دهد.

۲.   تنظیم رابطه با دیگر کیان‌های سیاسی و گروه های رقیب را جدی می‌گیرد و در عین حال که به منافع و مصالح جریان خود و تشخیص آنها وفادار است، موضعی اخلاقی و هم ساز را اتخاذ می‌کند.

۳.  به تبعات مواضع و اظهارات آگاه است و در تنظیم رابطه با جریانات سیاسی آن را بکار می‌گیرد و به تعهدات و مواضع خود پایبند می‌ماند.

۴.  به فرق میان اظهار قدرت و اقتدار خود در مقابل دشمن خارجی به ویژه اسرائیل با اظهار فضل یا منت یا سهم خواهی یا قدرت نمایی در مواجهه با داخل لبنان توجه دارد و از کاربست مورد دوم اگاهانه اجتناب میکند.

۵.  پختگی، آرامش، صبر و اخلاقی بودن و اجتناب از قرار گرفتن در موضع نفع گرایی را به مخاطب خود القا میکند و بر هماهنگ بودن آن با همه سخنان قبل و بعد خود توجه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز