خبرگزاری کار ایران

معاون مسافری راه‌آهن:

تردد رایگان و 24 ساعته قطار خرمشهر- شلمچه در ایام اربعین حسینی/ بلیط قم – کربلا تمام شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۹۰۳

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی قطار خرمشهر- شلمچه به صورت 24 ساعته و رایگان در اختیار مسافران و زائران قرار دارد گفت: برنامه تردد قطارهای قم – کربلا از هشتم آبان شروع می‌شود و در حال حاضر موجودی بلیت این قطارها به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن موسوی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به نوسازی و بازسازی ایستگاه‌های راه‌آهن در کشور اظهار داشت: تاکنون تعدادی از ایستگاه‌های راه‌آهن در سراسر کشور با بودجه 36 میلیارد تومانی نوسازی و بازسازی شده است.

وی افزود: طبق برنامه قبل از شروع ایام پیک سفر نوروز 97 تا اعتبار 76 میلیارد تومان سایر ایستگاه‌ها بازسازی و نوسازی می‌شوند.

وی همچنین از اتصال قطار تهران به خط 3 مترو تا پایان سال خبر داد.

موسوی همچنین درباره برنامه راه‌آهن برای برگزاری سفرهای ریلی در آستانه اربعین حسینی اظهار داشت: راه‌آهن برای انجام سفرهای ریلی در آستانه اربعین حسینی 221 هزار نفر صندلی پیش‌بینی کرده است که نسبت به سال گذشته این رقم افزایش 21 درصدی دارد.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: برنامه قطارهای مناسبتی اربعین حسینی از 4 آبان شروع و تا 24 آبان‌ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه قطار خرمشهر به شلمچه به صورت 24 ساعته و رایگان در تردد خواهد بود اظهار داشت: برای این مسیر 470 سیر قطار با ظرفیت 150 هزار صندلی پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: امسال برنامه سیر قطار تهران – کربلا نخواهیم داشت.

موسوی با بیان اینکه تردد قطار قم – کربلا (قم تا شلمچه) هم از هشتم آبان‌ماه  شروع می‌شود و تاریخ برگشت آن 20، 21، 22، و 23 آبان ماه است گفت: بلیط قطار قم- کربلا به اتمام رسیده و در حال حاضر موجودی برای فروش نداریم.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه برای سفر اربعین حسینی از طریق راه آهن، 45 قطار فوق‌العاده با ظرفیت 31هزار و 360 نفر پیش‌بینی کرده‌ایم اظهار داشت: از آنجایی که سال گذشته 350 واگن فرسوده از رده خارج شد امسال این سفرها از طریق قطارهای چهار تخته و شش تخته جهت رفاه حال مسافران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فاصله ایستگاه کربلا در ایران و بصره در عراق 35 کیلومتر است که مسافران باید این مسیر را از طریق اتوبوس جابجا شوند.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه تاکنون روند رشد جابجایی مسافر از طریق ریل 3.5 درصد نسبت به سال گذشته بوده است گفت: امیدواریم با ورود ناوگان جدید این رقم تا پایان سال به 7 الی 8 درصد برسد.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون در 8 استان امکان استفاده از قطار 5 ستاره برای مسافران فراهم شده است، گفت: پیش از این امکان دسترسی به قطارهای 5 ستاره در مسیرهای قم- مشهد، تهران-مشهد، شیراز-تهران، بوده است که از روز گذشته مسیرهای زنجان، قزوین و کرج هم به این قطارها دسترسی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز