خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

قوه قضائیه برای مقابله با مفسدین اقتصادی گام های قابل توجهی برداشته است

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۷۱۵

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: هر چند در نظام قضا کمبودهایی وجود دارد ولی قوه قضائیه برای مقابله با مفسدین اقتصادی گام های قابل توجهی برداشته است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین با اشاره به سخنی از بنیانگذار کبیر انقلاب گفت: ما باید با تمام قدرت در مقابل جهانیانی که بدخواه ما هستند بایستیم همان طور که پیامبران الهی یکه و تنها در برابر همه دنیای ظلم ایستادند.

وی ایستادگی در برابر دنیای ظلم رابرگرفته از فرمان الهی دانست و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) پس از سه سال تبلیغ مخفیانه دین شروع به دعوت رسمی کرد که مورد آزار و اذیت بسیاری هم قرار گرفتند.

این مقام قضایی اضافه کرد: پیامبر در آغاز دعوت رسمی خود بر روی کوه صفا با صدایی رسا آیه «قولوا لا اله الا الله تفلحوا » که همان «یا علی گفتیم و عشق آغاز شد» در ادبیات و شعر فارسی ما است را سر دادند و آزار و اذیت‌ها نیز از همان جا شروع شد.

بهرامی افزود: کذاب خواندن، پیامبر افترا بستن بر خداوند، مجنون نامیدن پیامبر، تطمیع کردن پیامبر بر اموال دنیایی و آزار و اذیت ایشان برخی از مشکلاتی بود که بر پیامبر رواداشتند ولی ایشان تا انتهای راه برای خداوند مقاومت کردند. 

وی با اشاره به آیات الهی تصریح داد: کسانی که می‌گویند پروردگار ما خداوند است و بر حرف خود استقامت کرده‌اند هیچ ترسی بر آنها نیست و نزول ملائکه تنها عاملی برای دلگرمی بیشتر بندگان به وعده‌های الهی است.

این مسئول ادامه داد: لبیک به پیام پیامبر و فرمان الهی و نیز ایستادگی در این راه ثمرات بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به حیات و زندگی طیبه اشاره کرد.

بهرامی درخصوص معنای استقامت با اشاره به بیانات علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: استقامت در کارها یعنی حرکت صحیح برای انجام کار تا اتمام کامل آن و باید توجه داشت که اگر در این مسیر ثابت قدم نباشیم و استقامت نکنیم، دشمن از فرصت استفاده کرده و خود را جایگزین ما می‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید در عقاید، اخلاق و اعمال موافق مسیر توحید عمل کنیم و ظاهر و باطن کارهایمان خدایی باشد چراکه هیچ راهی درست‌تر از مسیر الهی نیست، ابراز داشت: بر ما است که همواره ادامه دهنده مسیری باشیم که ائمه آن را پیمودند و همواره در حفظ راه حق، ادای حق، به کمال رسیدن، تمرکز داشت و به دنبال دشمن رفتن برای شکست دادن آنها استقامت داشته باشیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به سوره‌های هود و واقعه بیان کرد: همان طور که دین گفته است باید با عدل و داد و مروت با مردم رفتار کنیم و همواره آخرت را در پس زمینه ذهن خود داشته باشیم.

بهرامی با اشاره به سخنان امیرمومنان (ع) و حضرت مسیح (ع) یادآور شد: همواره پایان کار خود را در نظر داشته باشیم و به این بیندیشیم که در نهایت چه نتیجه‌ای به دست می‌آوریم، حواسمان به خشت آخر کارهایمان باشد که شیطان همانجا دینمان را از ما نگیرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص آسیب‌های فضای مجازی و شبیخون فرهنگی عنوان کرد: به واژه‌هایی که رهبر در بیانات خود اشاره می‌کنند باید تفکر کرد، ایشان می‌فرمایند دشمن در فضای مجازی یک قتلگاه فرهنگی به راه انداخته است، با این حال نباید زیاد نگران بود و لازم است خانواده‌ها با هوشیاری بیشتری عمل کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اتفاقات منطقه و وضعیت وحشتناک مردم در یمن و سوریه گفت: ایران به کشورهای منطقه برای استقامت در برابر ظلم کمک می‌کند و همین موضوع هم باعث ترس دولت آمریکا و خصوصا ترامپ است، از همین رو سخنانی به زبان می‌آورد که مردم دنیا او را دیوانه خطاب می‌کنند.

وی افزود: انقلاب ما آسان به دست نیامده است و آسان نیز از آن پاسداری نمی‌شود برای همین همه ما باید ارزش این نعمت الهی را درک کنیم و مایه قوت آن باشیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت و تقید بر نماز اول وقت و دینداری اظهار داشت: امام حسین (ع) همه خوبی‌های دنیایی را فدا کرد تا به لقا الله برسد، لذا باید توجه داشته باشیم که برای رسیدن به خدا باید هزینه‌های زیادی صرف کرد.

بهرامی با بیان اینکه هرچند در نظام قضا کمبودهایی وجود دارد ولی قوه قضائیه برای مقابله با مفسدین اقتصادی گام‌های قابل توجهی برداشته است، تصریح کرد: برخی نسبت به اقدامات قوه قضائیه خورده می‌گیرند و خواستار عدم موضع‌گیری سیاسی از سوی قوه‌ قضائیه هستند، حال آنکه نمی‌شود سیاست را از رفتارها حذف کرد.

وی تاکید کرد: اگر ما دم از دین می‌زنیم باید خودمان عامل به آن باشیم و لازم است که مسئولان و آحاد مردم نسبت به دین مقید باشند. 

در این مراسم، از زحمات بهروز رضا ضرغامی تقدیر و محمد دارابیان به سمت رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز