خبرگزاری کار ایران

قاضی افتخاری در جمع خبرنگاران:

تاکنون دادگاهی تحت عنوان جرم سیاسی تشکیل نشده است/ پرونده قتل بنیتا به دیوان عالی کشور نرفته است

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۶۷

سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران تاکید کرد: از زمان اجرایی شدن جرم سیاسی تاکنون هیچ دادگاهی تحت این ارتباط تشکیل نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن افتخاری در حاشیه همایش روز کارشناس در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جلسه دادگاه مطبوعات با اعضای جدید خبر داد و گفت: در جلسه هفته آینده ضمن تحلیف اعضا به پرونده سایت صراط‌نیوز و روزنامه شهروند رسیدگی می‌شود. 

پرونده ثامن‌الحجج به دادسرا برای رفع نواقص ارجاع شده است 

وی از ارجاع پرونده ثامن‌الحجج به دادسرا برای رفع نواقص خبر داد و اظهار داشت: کیفرخواست این پرونده ایراداتی داشت که برای بار دوم به دادسرا ارجاع شد تا ایرادات مدنظر رفع شود. ایرادات گرفته شده به این پرونده بیشتر شکلی است. 

پرونده قتل بنیتا به دیوان عالی کشور نرفته است 

سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران همچنین در رابطه با پرونده قتل بنیتا و اینکه آیا این پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده یا نه؟ تصریح کرد: پرونده به دیوان نرفته است. 

به گفته افتخاری رسیدگی به اتهامات سایر متهمان این پرونده ادامه دارد و پرونده به دادسرا ارجاع شده است. 

وی در پاسخ به این سوال که اولیا دم بنیتا به رسیدگی در دادگاه اعتراض دارند، خاطرنشان کرد: روند رسیدگی به این پرونده عادلانه بوده است. در هر مورد ممکن است متهمی تبرئه یا محکوم شود و حق قانونی اصحاب دعواست که نسبت به احکام اعتراض داشته باشند. 

تاکنون دادگاهی تحت عنوان جرم سیاسی تشکیل نشده است 

سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران دربار آخرین وضعیت پرونده ورمی کمپوست ابراز داشت: دیوان عالی کشور در این پرونده نقص تحقیقات گرفت و پرونده برای انجام تحقیقات به دادسرا برگشته است و پس از رفع ایرادات پرونده در دادگاه رسیدگی می‌شود. 

به گفته افتخاری از زمان اجرایی شدن جرم سیاسی تاکنون هیچ دادگاهی تحت این ارتباط تشکیل نشده است. 

وی درباره رسیدگی به بخشی از پرونده کرسنت در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان نزد قاضی مدیر خراسانی خبر داد و بیان کرد: در ارتباط با قسمت عمده پرونده قبل‌تر حکم صادر شده است. یک قسمت جزئی از این پرونده که یک الی دو متهم دارد باقی مانده که هنوز حکمی صادر نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز