خبرگزاری کار ایران

سعید جلیلی:

اگر کاری را به فردا موکول کنیم، خیانت کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۱۹۸

در راستای سلسله جلسات «سایه تمدن اسلامی برای تایید، تکمیل و تصحیح برنامه های دولت دوازدهم» (دولت سایه)، نخستین نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه های وزیر نفت با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه در دفتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه سعید جلیلی با اشاره به سلسه نشست‌های تخصصی دولت سایه جهت تایید، تکمیل و تصحیح برنامه‌های دولت دوازدهم گفت: سوال اصلی‌که به دنبال پاسخ به آن هستیم این است که طبق وضعیت موجود صنعت نفت و گاز و رصد تمامی احتمالات، چگونه باید به وضعیت مطلوب چشم‌انداز در چهار سال آینده برسیم و از این نعمت خدادادی به احسن نحو استفاده کنیم؟

وی افزود: با توجه به اینکه نفت و گاز از مزیت‌های نسبی کشور ماست چگونه می توان از این مزیت نسبی برای ایجاد حداکثری اشتغال استفاده کرد؟ چگونه می‌توان با انجام حداکثر ارزش افزوده در کشور هم اشتغال بیشتری ایجاد کرد و هم درآمدهای ارزی کشور را بالا برد؟ نگاه انقلابی برای پیشبرد، تقویت، تصحیح و تکمیل برنامه های وزارت نفت چه پیشنهادهایی دارد؟

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام همچنین با اشاره به وضعیت صنعت نفت ایران در مقایسه با سایر کشورها اظهار داشت: بعضی کشورها که چند دهه بعد از ما به نفت دست یافتند امروز چه در جنبه‌های فنی و چه از نظر اقتصاد انرژی به دستاوردهای چشمگیری رسیده‌اند در حالی که ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز جهان با سابقه بیش از ۱۰۰ سال در این صنعت می بایست الگوی سایرین در این عرصه قرار می‌گرفت.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از ایرادات اساسی که در برنامه وزرای دولت دوازدهم به چشم می خورد این است که در تصویر چهار سال آینده، تحریم‌ها و تهدیدهای احتمالی را لحاظ نکرده‌اند و یکی از وزارتخانه‌های مهم در این باره وزارت نفت است. این یک واقعیت است که دشمنان ملت ما اعمال فشارهای اقتصادی را کماکان در برنامه های خود دارند و به مراتب هم اعلام می‌کنند.

وی در جمع‌بندی سخنان خود در نشست نخست بررسی برنامه وزیر نفت دولت دوازدهم تصریح کرد: با این اوصاف اگر امروز بتوانیم کاری برای کشور کنیم ولی آن را انجام ندهیم و به فردا موکول کنیم، خیانت کرده‌ایم لذا باید نظرات و پیشنهادهایی که در جهت تصحیح و تکمیل روند امور داریم را به دست اندرکاران منتقل کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی  با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «احمد خالدی» (معاونت سابق اقتصادی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی و معاونت سابق امور بین‌الملل وزارت نفت) به ذکر نکاتی پیرامون تلاش‌های خالصانه وی در طول دوره مسئولیتش پرداخت.

در ادامه این نشست، کارشناسان به نقد و بررسی برنامه‌های وزارت نفت دولت دوازدهم پرداختند.

این جلسه با حضور جواد اوجی مدیر عامل سابق شرکت ملی گاز ایران، سالاری ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ سابق ﺷﺮﮐﺖ ﻣﻠﯽ ﭘﺨﺶ ﻓﺮﺁﻭﺭﺩﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻧﻔﺘﯽ، علیرضا ضیغمی معاون اسبق وزیر نفت، مسعود درخشان استاد اقتصاد انرژی و عضو هیأت علمی دانشکده‌ اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و تعدادی دیگر از کارشناسان حوزه انرژی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز