خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌وگو با ایلنا:

خرید «خیابان مردم» در گذشته اتفاق افتاده است/ جلسه غیرعلنی روزگذشته به‌درخواست نوبخت بود

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۱۴۶

سخنگوی هیات رییسه مجلس در توضیحاتی درباره علت افزایش جلسات غیرعلنی مجلس، گفت که گاهی مسئولان دولتی و نمایندگان ترجیح می‌دهند راحت‌تر به برخی مسائل بپردازند و در ادامه تاکید کرد که مراحل خریداری خیابان مردم از سوی مجلس از شهرداری تهران طی شده است.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به اینکه هدف هیات رییسه مجلس از لغو جلسه علنی روزهای سه‌شنبه تا اطلاع ثانوی، افزایش کارآمدی مجلس و توجه بیشتر به جلسات کمیسیون‌های تخصصی است، در واکنش به این‌که همزمانی این تصمیم با افزایش جلسات غیرعلنی و اعمال برخی محدودیت‌ها در مسیر ملاقات‌های مردمی و دیوارکشی مجلس نگرانی‌هایی ایجاد کرده است، گفت: نکته این است که باید برای رسیدگی به برخی موضوعات به نوعی تفاهم با مسئولان برسیم و به هر حال بعضی موضوعات را باید به دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که باوجود اعلام قبلی هیات رییسه درخصوص برگزاری جلسات غیرعلنی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه، چرا این هفته شاهد بودیم بیش از ۲ ساعت از جلسه علنی روز یکشنبه هم برای حضور رییس سازمان برنامه و بودجه به جلسه غیرعلنی اختصاص یافت و مسائل بودجه‌ای که به نظر محرمانه نمی‌آید، به‌صورت غیرعلنی مورد بحث قرار گرفت، اعلام کرد: به هر حال برای بیان برخی اعداد و ارقام نیز مراقبت‌هایی صورت بگیرد و این درحالی است که بعضاً برخی حرف‌های جدید نیز مطرح می‌شود که شاید نتوان مطرح کرد.

برگزاری جلسه غیرعلنی روزگذشته به‌درخواست نوبخت

نماینده اصولگرای تهران در مجلس با تاکید بر این‌که برگزاری جلسات غیرعلنی باید در شرایطی خاص برگزار شود، تصریح کرد: شخصاً موافق برگزاری جلسه روز گذشته با رییس سازمان برنامه و بودجه مجلس به‌صورت غیرعلنی نبودم و فکر می‌کنم بهتر بود این جلسه به‌صورت علنی برگزار می‌شد اما باتوجه به درخواست آقای نوبخت مبنی بر برگزاری جلسه به‌صورت غیرعلنی به نظر می‌رسد مشکلی نباشد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در پاسخ به سوالی درباره سازوکار برگزاری جلسات علنی گفت: به هر حال باتوجه به مسائل مختلفی که در سطح کلان مطرح می‌شود، ممکن است گاهی مسئولان دولتی بخواهند راحت‌تر با نمایندگان صحبت کرده و نکاتی را مطرح کنند و ازطرفی نمایندگان نیز می‌توانند راحت‌تر به این مسائل پرداخته و نقطه‌نظرات خود را بیان کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در واکنش به انتقاد برخی از ناظران که چنین رویکردی ناشی از نامحرم دانستن مردم است، گفت: قطعاً‌ مردم نامحرم نیستند و مسئله این حرف‌ها نیست.

وی در واکنش به این‌که آیا مباحث بودجه‌ای هم جزء مسائل امنیتی و محرمانه است، گفت: آن‌چنان که عرض کردم شخصاً مخالف برگزاری این جلسه خاص به‌صورت غیرعلنی بودم و مسئله محرم یا نامحرم بودن مردم نیست. اما به هر حال وقتی موضوعی به رای‌گیری گذاشته می‌شود، ممکن است اتفاقاتی برخلاف نظر شما بیافتد.

مراحل خریداری خیابان مردم ازسوی مجلس و شهرداری تهران طی شده است

سخنگوی هیات رییسه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا عمده نمایندگان موافق برگزاری جلسات علنی هستند، پاسخی نداد و در عین حال در واکنش به سوال دیگری درباره علت دیوارکشی اخیر مجلس و روند خریداری خیابان مردم (مشرف به ساختمان پارلمان) از سوی مجلس از شهرداری تهران گفت: این خیابان خریداری شده و مراحل آن انجام شده است.

خریداری خیابان مردم در گذشته اتفاق افتاده است!

وی در واکنش به سوال دیگری درباره زمان خریداری این خیابان ازسوی مجلس گفت: این مسئله جدید نیست و روند خریداری خیابان از گذشته اتفاق افتاده است که جزئیات آن را باید از آقای افراشته معاونت اجرایی رییس مجلس بپرسید.

نعمتی در پایان در پاسخ به این سوال که خریداری خیابان مردم در دوره شهردار جدید اتفاق افتاده یا دوره شهرداری قالیباف گفت که این روند مربوط به گذشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز