خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موسوی بجنوردی:

با شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی پیروزی انقلاب اسلامی حتمی شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۰۸۰

یکی از اعضای ارشد بیت امام تاکید کرد: درست است که حاج آقا مصطفی را از دست دادیم اما با شهادت ایشان پیروزی انقلاب اسلامی حتمی شد. به سخن دیگر، شهادت ایشان علت تامه‌ای برای شکل‌گیری مبارزات انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوری صبح امروز در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد آیت‌الله حاج آقا سیدمصطفی خمینی با اشاره به نقش همسر امام در انقلاب گفت: همسر امام عاشق حاج آقا مصطفی بود، هیچ‌گاه نباید او را فراموش کرد زیرا مظلوم واقع شد. ایشان صبر و تحمل بالایی داشت.

وی با اشاره به چگونگی شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی اظهار داشت: 3 روز قبل از شهادت حاج آقا مصطفی، ایشان در کلاس فقه نیامدند. وقتی امام می‌خواستند به دیدنش بروند، ایشان را همراهی کردم و وقتی در خانه‌شان حضور یافتیم، رنگشان زرد بود و می‌گفتند از معده‌شان لخته خون خارج شده است که سه روز بعد از این دیدار فوت کردند. وقتی به بیمارستان رفتیم دیدم جسدشان به فرد فوت شده شبیه نیست و در بدن بی‌جانشان به ویژه در پاها لکه‌های سیاه دیده می‌شد که نشان از مسمومیت داشت و پزشک بیمارستان به مسمومیت او اذعان کرد.

این عضو ارشد بیت امام ادامه داد: حاج آقا مصطفی به غیر از فرزند امام، ندیم ایشان هم بودند. امام دستور دادند پیکر ایشان را به صحن نجف ببرند. بازار نجف تعطیل شد و با دستور امام نماز را آقای خوئی بر پیکرشان خواندند و با حضور امام خمینی مراسم تشیع برگزار شد. تمام دروس حوزه به مدت هشت روز تعطیل بود. امام خود درس را شروع کرد و فوت حاج آقا مصطفی را جزء الطاف الهی عنوان کرد.

موسوی بجنوردی با بیان اینکه حاج آقا مصطفی قطعا شهید شد، تصریح کرد: امام عاشق حاج آقا مصطفی به معنی تمام کلمه بود و دشمن فکر می‌کرد کار امام با فوت ایشان تمام شد اما با صبری که امام و همسر ایشان کردند - که نام همسرشان باید به جهت صبر و تحمل در تاریخ ثبت شود - چشم دشمن کور شد.

وی تاکید کرد: درست است که حاج آقا مصطفی را از دست دادیم اما با شهادت ایشان پیروزی انقلاب اسلامی حتمی شد. به سخن دیگر، شهادت ایشان علت تامه برای شکل‌گیری مبارزات انقلاب اسلامی بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز