خبرگزاری کار ایران

مافی به ایلنا خبر داد؛

تشکیل فراکسیون خانواده با حضور ۵۳ نماینده مجلس + اسامی هیات رئیسه

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۹۲۲

رییس فراکسیون خانواده مجلس با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رییسه این فراکسیون، به تشریح ضرورت‌های تشکیل چنین فراکسیونی در مجلس پرداخت و گفت که بعضاً موضوعات مربوط به خانواده به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

پروانه مافی در گفت‌وگو خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به تشکیل فراکسیون خانواده و انتخاب اعضای هیات رییس این فراکسیون، درباره ضرورت‌های تشکیل این فراکسیون در مجلس گفت: مقدمات تشکیل فراکسیون خانواده سابقه‌ای یکی، دو ساله دارد. در ماه‌های نخست مجلس در دهم، طرحی را به‌عنوان تشکیل کمیسیون خانواده تقدیم هیات رییسه مجلس کردم اما درنهایت مورد پذیرش قرار نگرفت.

مخالفت هیات رییسه مجلس با تشکیل کمیسیون تخصصی خانواده

وی افزود: ازسوی آقای لاریجانی و اعضای هیات رییسه مجلس عنوان شد که باتوجه به این‌که بنابر آیین‌نامه در هر کمیسیون باید ۲۳ نفر از نمایندگان به عضویت دائم دربیایند، و از آن‌جا که این مسئله در شرایط فعلی میسر نیست، هیات رییسه نمی‌تواند با این طرح موافقت کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این حال وقتی این طرح را به‌عنوان تشکیل فراکسیون، بجای تشکیل کمیسیون مطرح کردم، آقای لاریجانی و هیات رییسه موافقت کردند و از همان زمان مقدمات تشکیل این فراکسیون آغاز شد.

تشکیل فراکسیون خانواده با حضور ۵۳ نماینده مجلس

رییس فراکسیون خانواده مجلس دهم خاطرنشان کرد: بر این اساس با حضور ۵۳ نفر از نمایندگان، فراکسیون خانواده را تشکیل داده و روز گذشته نیز انتخابات هیات رییسه این فراکسیون برگزار شد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا فعالیت فراکسیون خانواده با فعالیت‌های فراکسیون زنان مجلس، تداخل و هم‌پوشانی نخواهد داشت، تاکید کرد: به هر حال در فراکسیون زنان مباحث مربوط به زنان به‌صورت کلی و عمومی مطرح می‌شود و مسائلی همچون کودک‌آزاری و مشکلاتی که  همچون طلاق و تلاشی خانواده، خانواده‌ها با آن درگیر هستند و آماری نگران‌کننده نیز در این رابطه منتشر می‌شود، بعضاً به‌طور دقیق مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس اضافه کرد: باتوجه به این‌که بحث خانواده در مجلس متولی مشخصی ندارد و موضوعات خانواده در فراکسیون زنان به‌طور ویژه مورد بررسی قرار نمی‌گرفت، بنابراین تشکیل فراکسیون خانواده ضرورت داشت و خوشبختانه استقبال خوبی نیز ازسوی نمایندگان صورت گرفت که این استقبال، انگیزه ما را دوچندان ساخته است.

وی با تاکید بر این‌که «خانواده»‌ همواره مورد توجه فرهنگ عمومی جامعه ایرانی و دین مبین اسلام بوده، اعلام کرد: درحالی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، توجهی ویژه به موضوع خانواده می‌شود و ارکان مختلف حکومتی در کشورهای دیگر به این مسئله می‌پردازند، در کشورما چندان توجهی به این مهم نمی‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به سفر اخیر خود به مسکو، به برخی تجربیات این کشور در حوزه خانواده اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته با تخصیص بودجه‌های سنگین در حوزه خانواده، مسئله را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنند اما متاسفانه در کشورما و به‌ویژه در مجلس، این توجه بسیار حداقلی است و امیدواریم در آینده بتوانیم نقش موثر مجلس را در رفع مشکلات و موافع در حوزه خانواده را جبران کنیم.

ترکیب هیات رییسه فراکسیون خانواده مجلس

مافی در پایان با اشاره به نتایج انتخابات هیات رییسه فراکسیون خانواده خاطرنشان کرد: بجز بنده که به‌عنوان رییس فراکسیون انتخاب شدم، آقایان مرتضی خاتمی و علی وقف‌چی به‌عنوان نواب رییس، خانم‌ها ناهید تاج‌الدین و سکینه الماسی به‌عنوان دبیران هیات رییسه و همچنین خانم زهرا ساعی به‌عنوان سخنگوی این فراکسیون برگزیده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز