خبرگزاری کار ایران

مافی در گفت‌وگو با ایلنا:

اعضای کمیسیون شوراها از توضیحات وزیر پیشنهادی علوم قانع نشدند/ رسیدگی به موضوع لغوعضویت سپنتا نیکنام در جلسه کمیسیون

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۸۶۶

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان این‌که این کمیسیون معتقد است رسیدگی به موضوع لغو عضویت سپنتا نیکنام باید در شورای حل اختلاف و از طریق قانونی انجام شود، تاکید کرد که نمایندگان در بخش دیگری از این جلسه، پس از طرح پرسش‌های خود از وزیر پیشنهادی علوم، توضیحات غلامی را قانع‌کننده تشخیص ندادند.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس خاطرنشان کرد: آقای غلامی در جلسه امروز کمیسیون حاضر شده تا ضمن ارائه برنامه‌های خود برای اداره وزارت علوم، به سوالات نمایندگان و برخی ابهاماتی که در مدتی که از زمان معرفی‌شان به این عنوان می‌گذرد، پاسخ دهند.

وی افزود: با این حال وزیر پیشنهادی علوم صرفاً به بیان توضیحاتی کلی بسنده کردند و با این حال، نمایندگان در ادامه سوالات مدنظرشان را عنوان کردند و آقای غلامی نیز در این بخش هم به‌صورت کلی به برخی سوالات پاسخ داد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: نمایندگان عمدتاً در سوال‌های خود سعی داشتند که با تاکید بر برنامه‌های موردنظر وزیر پیشنهادی علوم وارد بحث شوند اما از آن‌جا که آقای غلامی صرفاً به بیان کلیاتی در بحث برنامه پرداخته و عملاً برنامه مشخصی ارائه نکردند، این مباحث چندان مفید فایده قرار نگرفت.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: ظاهراً آقای غلامی برنامه مشخصی برای اداره وزارت علوم ندارد و بیشتر به بیان کلیات پرداختند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در تشریح برخی محورهای مطرح شده در سوالات اعضای این کمیسیون از وزیر پیشنهادی علوم گفت: نمایندگان مواردی که در حوزه وزارت علوم، نیاز به توجه بیشتر دارند را مدنظر قرار داده و انتظارشان این بود که به‌طور خاص به مسائلی همچون ارتباط دانشگاه و صنعت، کرسی‌های آزاداندیشی و شرایطی نه‌چندان پویا و بسته‌ای که در دانشگاه‌ها ایجاد شده، و همچنین نارضایتی‌هایی که در دوره اخیر مدیریت آقای غلامی در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان مطرح شده، اشاره شود.

مافی در توضیح پاسخ وزیر پیشنهادی علوم به این سوالات گفت: آقای غلامی در واکنش به علت این نارضایتی‌ها تاکید داشتند که احتمالاً افراد محدودی این اعتراضات را مطرح می‌کنند. همچنین عنوان کردند که در این رابطه بیش از حد جوسازی صورت گرفته و بعضاً بزرگ‌نمایی می‌شود. وزیر پیشنهادی علوم در مجموع از عملکرد خود در این دانشگاه دفاع کرده و انتقادات را نپذیرفتند اما نمایندگان عمدتاً نظر دیگری داشته و درمجموع از این توضیحات قانع نشدند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: بخشی از وقت جلسه امروز کمیسیون نیز به موضوع لغوعضویت آقای سپنتا نیکنام اختصاص داشت.

وی افزود: بر این اساس، پیرو تذکری که بنده در صحن داشتم، آقای کولیوند رییس کمیسیون توضیحاتی ارائه کردند. همچنین دیگر نمایندگان نیز نقطه‌نظرات خود را مطرح کرده و درنتیجه تصمیم بر این شد که این مسئله باید در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس یادآور شد: رییس کمیسیون تاکید کرد که این مسئله مسیر قانونی خود را طی نکرده و لازم بود حتی اگر موارد نقض قانون مشاهده می‌شد، این موارد یا به صحن علنی مجلس می‌آمد یا به شورای حل اختلاف می‌رفت.

مافی در پایان همچنین با اشاره به بررسی طرحی درمورد وضعیت دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: پس از بحث و بررسی درباره این طرح و اظهارنظر نمایندگان موافق و مخالف، رای‌گیری انجام شد اما در نهایت نمایندگان با کلیات این طرح موافقت نکردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز