خبرگزاری کار ایران

نقوی‌حسینی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بررسی آخرین تحولات اقلیم کردستان و حمله به کنسولگری ایران در اربیل/ ارائه گزارش دانایی‌فر درباره تحولات منطقه

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۸۴۹

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تشریح آخرین تحولات میدانی اقلیم کردستان عراق و بررسی حمله به کنسولگری ایران در اربیل در جلسه امروز این کمیسیون، از کنترل دولت مرکزی عراق بر مراکز نفتی و حکومتی در کرکوک خبر داد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: در جلسه امروز که با محوریت موضوع بررسی وضعیت اقلیم کردستان و مسائل پیش‌آمده تشکیل شد، ابتدا دانایی‌فر سفیر پیشین کشورمان در عراق آخرین تحولات صحنه میدانی در اقلیم کردستان عراق را تشریح کرد و تبعات و عواقب رویدادهای اخیر منطقه را بر آینده کشورهای این منطقه برشمرد.

وی افزود: آقای دانایی‌فر گفت که دولت مرکزی عراق اقدامات عملیاتی را در اقلیم آغاز کرده که تسلط بر کرکوک از جمله دستاوردهای آن بوده است، به‌گفته سفیر پیشین ایران در کشور عراق همچنین دولت مرکزی عراق، مراکز نفتی و حکومتی کرکوک را تحت نظارت خود درآوردند و پرچم عراق را بر فراز این موسسات برافراشتند.

نماینده اصولگرای پیشوا و ورامین در مجلس خاطرنشان کرد: آقای دانایی‌فر در ادامه گفت که دولت مرکزی عراق به پیشروی ادامه داده و در اربیل و سلیمانیه نیز مستقر شده است. بنابر این خطوط نفتی منطقه نیز تحت کنترل آنان قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در این جلسه موضوع حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در اربیل هم مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات لازم که ازسوی مسئولان اقلیم کردستان در این رابطه انجام گرفته نیز تشریح شد.

نقوی‌حسینی در پایان با بیان این‌که ۲ طرح اعاده از شورای نگهبان نیز در جلسه امروز مطرح شد، گفت: طرح عضویت رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی با حضور اسماعیلی حقوقدان شورای نگهبان با اصلاحاتی تصویب شد تا ایراد شورای نگهبان رفع شود، اما در مورد طرح  تقویت بسیج مستضعفین، کمیسیون بر مصوبه قبلی خود باقی ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز