خبرگزاری کار ایران

مازنی در تذکر شفاهی:

اعمال محدودیت برای شخصیت‌های کشور با هیچ توجیهی قابل دفاع نیست/ دولت با عوامل تعرض به نمایندگان به‌ بهانه امضای یک نامه برخورد کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۶۶۳

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نماینده مجلسی که برای امضای یک نامه و یک تذکر مورد تعرض قرار می‌گیرد، برای انجام چه وظیفه‌ای مختار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام احمد مازنی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: یک سال پیش درچنین ایامی طرح «گفت‌وگوی ملی» در پارلمان را مطرح کرده و طی یک سال گذشته با حدود ۳۰ تن از شخصیت‌های تاثیرگذار جناح‌های مختلف درباره این طرح گفت‌وگو کردم.

وی ضمن سپاسگذاری از اعضای فراکسیون امید و تمامی افرادی که در اجرای طرح گفت‌وگوی ملی بر اساس قانون اساسی، اندیشه امام و سیاست‌های ابلاغی رهبری همکاری کردند، از رییس مجلس و اعضای دیگر فراکسیون‌های سیاسی مجلس نیز تقاضا کرد که برای تحقق این طرح گام عملی بردارند و گفت: در شرایطی که برای حل مشکلات مزمن کشور به گفت‌وگو و تعامل نیاز است، آن هم در شرایطی که رییس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا علیه ارزش‌های ملی، دینی و دفاعی ملت ایران عربده‌کشی می‌کند و در شرایطی که مردم ایران از تمام جناح‌ها و گرایش‌ها یک‌صدا از ایران عزیز و خلیج همیشه فارس و سپاه پاسداران اسلامی حمایت کردند، درباره برخی رفتارهای وحدت‌شکن هشدار می‌دهم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس یادآور شد: اقداماتی که در جهت ایجاد محدودیت برای شخصیت‌های مورداحترام ملت ایران به‌عنوان یک شهروند اعمال می‌شود مایه وهن نظام و وحدت شکن است، همچنین برخورد غلطی که با نمایندگان مجلس از سوی برخی عناصر افراطی به بهانه امضای یک نامه در دفاع از حقوق یک شهروند محترم صورت می‌گیرد، با هیچ توجیهی قابل دفاع نیست.

وی گفت: نمایندگان مجلس براساس اصل ۸۴ قانون اساسی در برابر تمام ملت ایران مسئول هستند. نمایندگان همچنین حق دارند در تمام مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر کنند و براساس اصل ۸۵ کسی نباید، درباره اظهارنظر و آرایی که ارائه می‌دهند، آن‌ها را مورد تعقیب قرار دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین از رییس مجلس خواست که از شئون مجلس و نمایندگان دفاع کند و در ادامه گفت: رییس‌جمهوری و وزیر دفاع چرا با عوامل غیرمسئول که حق دخالت در مسائل سیاسی ندارند اما به دلیل امضای نماینده‌ای او را مورد تعرض قرار می‌دهند، برخورد نمی‌کند.

مازنی ضمن دعوت مجدد از عقلای کشور برای گفت‌وگو و تعامل با یکدیگر، تصریح کرد: نماینده مجلسی که برای امضای یک نامه و یک تذکر مورد تعرض قرار می‌گیرد، برای انجام چه وظیفه‌ای مختار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز