خبرگزاری کار ایران

بازتاب سفر معاون رئیس دفتر سیاسی حماس به ایران در رسانه‌های رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۶۵۷

روزنامه عاروتص‌شوا نوشت: «صلاح الاروری» جانشین رهبر حماس روز شنبه اعلام کرد که این گروه هرگز قبول نمی‌کند که روابطش را با ایران قطع کند و هرگز نمی‌پذیرد از مبارزه مسلحانه به عنوان پیش نیاز مذاکره با اسرائیل دست بردارد.

 به گزارش ایلنا به نقل از یک روزنامه رژیم صهونیستی، «صلاح الاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس روز شنبه که در راس یک هیات بلندپایه از حماس وارد تهران شده است. او  روز جمعه دیداری با مقامات محلی ایران برای بحث در خصوص شرایط و اقدامات انجام گرفته از سوی جریان فتح برای آشتی با آمریکا داشت.

وی در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر ایران به مذاکرات فتح در قاهره اشاره کرد و گفت: اسرائیل سه پیش شرط را برای مذاکرات قرار داده است؛ خلع سلاح حماس، شناسایی اسرائیل به عنوان یک کشور و قطع روابط با ایران. 

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به درخواست اول رژیم صهیونیستی گفت: هرگز چنین شرطی را نمی‌پذیریم. از طرفی حضور ما در ایران به معنای رد درخواست قطع روابط با ایران است.

روزنامه عاروتص‌شوا رژیم صهیونیستی نوشت: «معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدارهایی که در تهران داشت به شدت درخواست‌های اسرائیل برای قطع روابط با ایران را رد کرد و گفت هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهند شناخت.»

بر اساس این گزارش، الاروری بارها اسرائیل را رژیم صهیونیستی خطاب کرده و آنها را به دخالت در امور فلسطین محکوم کرده است. 

این روزنامه صهیونیستی که قبلا مدعی شده بود که حماس و ایران به دلیل اختلافاتی که درباره ابقای بشار اسد در سوریه داشتند دچار تنش‌هایی شده‌اند، نوشت: تابستان گذشته اسماییل هنیه رهبر حماس از ایران برای حمایت‌های بی‌دریغ و نامحدودش به تیپ القصام و همکاری های ایران برای توسعه ظرفیت های نظامی حماس تشکر کرد. این اظهارات نشان داد که شکاف میان این دو تمام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز