خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه روسیه:

آژانس انرژی اتمی صلاحیت بازرسی از اماکن نظامی ایران را ندارد/ مخالفت مسکو با هرگونه مذاکره‌ درباره اصلاح برجام

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۶۴۵

معاون وزیر خارجه روسیه از درخواست برخی کشورهای مشخص برای افزایش بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی بر اماکن نظامی ایران خبر داد و گفت که این مساله جنجال‌هایی را راه انداخته در حالی که آژانس صلاحیت بازرسی از اماکن نظامی ایران را ندارد.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری تاس سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه در گفت‌وگو با این خبرگزاری از درخواست برخی کشورهای مشخص برای افزایش بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی بر اماکن نظامی ایران خبر داد و گفت: «این مساله جنجال‌هایی را راه انداخته در حالی که آژانس صلاحیت بازرسی از  اماکن نظامی ایران را ندارد.»

وی گفت: « من باید صراحتا و مستقیم بگویم درباره کارکرد آژانس انرژی اتمی در بند تی برجام که درباره اماکن نظامی ایران است، دچار برداشت اشتباه شده‌اند. این بخش درباره برنامه‌های هسته ای ایران است و برای ما هیچ موضوعیت دیگری ندارد.»

ریابکوف گفته که به طور خاص مسکو اعلام کرده که آژانس، هیچ اقتدار و صلاحیتی برای چنین بازرسی‌هایی ندارد و نمی‌تواند در این راستا اقدامی انجام دهد؛ چراکه در بند تی توافق درباره موضوعاتی که آژانس صلاحیت ورود به آنها را دارد، به طور صریح بحث شده است.

این دیپلمات عالی رتبه روس گفت: «با این حال ما مطالب دیگری می‌شنویم؛ مانند مشکل برنامه موشکی ایران. بعضی از شرکای ما ترجیح می‌دهند همه چیز را سیاه و سفید ببینند. ما نمی‌توانیم به آنها بفهمانیم که این اسناد منطقی و مطلقا حقیقی هستند. »

وی تاکید کرد که اگر آنها برای گفته‌هایشان اصرار کنند، ما تنها می‌توانیم بگوییم که اگر شما نمی‌توانید بدون مذاکره در این خصوص کاری کنید، این موضوع باید در کمیسیون مشترک دور بعدی مورد بحث قرار بگیرد. اگر دیگر طرف ها هم مشتاق گفت‌وگو در این خصوص باشند، مسکو آماده بحث و اعلام مواضع خود است. 

بر اساس گزارش تاس، در ماه ژانویه ۲۰۱۶ توافقی میان ایران و شش قدرت جهانی به سرانجام رسید که بر اساس این توافق ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را تحت کنترل شدید آژانس انرژی اتمی انجام می‌دهد. هفته گذشته دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا استراتژی جدید این کشور علیه ایران را اعلام کرد و بر اساس این استراتژی، آمریکا به بهانه نفوذ ایران در منطقه، خواستار اعمال فشار جامعه جهانی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک سازمان نظامی و امنیتی قدرتمند در ایران است، شد. از همه این‌ها گذشته او سپاه را در لیست گروه‌های حامی تروریست وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار داد. 

به گزارش ایلنا به نقل از گلف نیوز، روسیه اعلام کرده پایبندی ایران به تعهداتش تحت توافق چندجانبه هسته‌ای، امری مسلم است و در نتیجه آنها در هیچ مذاکره‌ای درباره اصلاح توافق هسته‌ای شرکت نخواهد کرد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه در کنفرانس منع اشاعه سلاح هسته‌ای اعلام کرد که روسیه آماده شرکت در هیچ مذاکره‌ای در خصوص اصلاح برجام نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز