خبرگزاری کار ایران

جزییات جلسه «نمایندگان ولایی» با وزیرنفت؛

تاکید زنگنه بر سهولت انتقال پول از کشورهای اروپایی به ایران/ صادرات ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه محصولات پتروشیمی در ۶ ماه

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۵۳۳

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در تشریح جلسه صبح امروز این فراکسیون با وزیر نفت گفت که زنگنه در بخشی از جلسه تاکید کرد که در زمینه انتقال پول، مشکلی با اروپایی‌ها نداریم.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به حضور وزیر نفت در جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعلام کرد: در این جلسه درباره مسائل حوزه نفت و گاز کشور بحث و بررسی شد و همچنین چگونگی شرایط فعلی صادرات نفت و بازگشت درآمد حاصله از آن، چگونگی شرایط فعلی تولید و پیشرفت مراکز تولید و فازهای آن، چگونگی وضعیت قراردادهای نفتی به‌ویژه در شرایط پیش‌آمده، تغییرات سیاست‌های فروش نفت و مدت‌زمان تداوم خام‌فروشی نفت و آخرین وضعیت گازرسانی مورد ارزیابی قرار گرفت و نمایندگان سوالاتی در این رابطه مطرح کردند.

وی با اشاره به پاسخگویی وزیر نفت در این جلسه خاطرنشان کرد: آقای زنگنه در پاسخ این مسائل گفت که قراردادهای نفتی تابعی از تحولات سیاسی است و از آنجا که زمینه‌های اقتصادی باید برای طرفین مفید و سودمند باشد، ما با همه کشورهای دارای قابلیت نفتی از بعد تکنولوژیکی و نیز برخورداری از بازار مذاکره می‌کنیم و برای ما اروپایی‌ها، چین، روسیه و سایر کشورها تفاوتی نمی‌کند.

نماینده اصولگرای ورامین در مجلس خاطرنشان کرد: وزیر نفت در ادامه جلسه، هدف این وزارتخانه از مذاکرات را استفاده از ظرفت‌های میدان‌های مشترک عنوان کرد. آقای زنگنه گفت که لازم است برای توسعه میدان‌های مشترک، قراردادهای مختلف نفتی با شرکت‌های گوناگون منعقد کنیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر نفت همچنین در این جلسه تاکید کرد که شرکت توتال هرگز نگفته اگر آمریکایی‌ها علیه ایران اقدامی به انجام برسانند، کار با ایران را متوقف می‌کند؛ بلکه اعلام کرده اگر نظام بین‌الملل تصمیمی درباره ایران گرفت، این شرکت نیز تبعیت می‌کند که این موضع خوبی بود.

وی یادآور شد: آقای زنگنه همچنین گفت که توتال اجرای قراردادهای خود را شروع کرده و قراردادهای دیگری هم در دستورکار است، به‌علاوه در امور داخلی در کنار قراردادهای آی‌پی‌سی ۵ میلیارد دلار برای قرارداد با شرکت داخلی ظرف دو سال آینده درنظر گرفته‌ایم.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آقای زنگنه در توضیحات خود تاکید کرد که در قراردادهای نفتی که ما منعقد می‌کنیم؛ مانند فاینانس همه‌چیز از کشور مقابل خریداری نمی‌شود بلکه شرکت‌های داخلی قادر به انجام صد در صد کار هستند و انعقاد قرارداد با شرکت‌های داخلی به توانمندی و شاخص‌های شرکت‌های داخلی بستگی دارد.

وی یادآور شد: وزیر نفت تاکید کرده در حوزه پتروشیمی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر بخش خصوصی هستیم و گفت که میزان صادرات در این حوزه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در ماه طی شش ماه گذشته بوده و که پول آن وصول می‌شود و کاملاً برمی‌گردد، اگرچه با برخی کشورهای محدود با مشکلاتی روبه‌رو هستیم اما در این انتقال پول، با اروپایی‌ها هیچ مشکلی نداریم و تاکنون ۱۸۰۰ میلیارد تومان حواله قیر یارانه‌ای صادر شده و دراختیار ما قرار گرفته است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: وزیر نفت در نشست صبح امروز با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اینکه مواضع اخیر رییس‌جمهوری ایالات متحده در مورد ایران هیچ تاثیری بر بازار نفت نگذاشته و بازار نفت جمهوری اسلامی ایران برای سخنان ترامپ ارزشی قائل نشد، گفت که ما با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم.

وی گفت: وزیر نفت وجود ۶ هزار جایگاه سوخت با صاحبان مستقل و به صورت جداگانه را به خلاف مصلحت کشور دانست و اضافه کرد که به جهت حساسیت موضوع باید به نوعی این جایگاه‌ها، کنترل، بررسی، بازرسی و نظارت شوند و بحث برند در جایگاه‌ها نیز با این هدف صورت گرفته است تا کیفیت بنزین کنترل شود.

نماینده اصولگرای ورامین در مجلس اعلام کرد: وزیر نفت همچنین درباره جذب نخبگان گفت که ممکانیزم دقیقی برای جذب آنها داریم و تردیدی در استفاده از آنها نداریم.

نقوی حسینی در پایان اعلام کرد: آقای زنگنه همچنین تاکید کرد که برای پرداخت بدهی‌ها به بانک مرکزی فعلاً هیچ برنامه‌ای نداریم و در بحث گازرسانی نیز با کمبود مالی روبه‌رو بوده و اگر این‌طور نبود، قطعاً کار را با قدرت ادامه می‌دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز