خبرگزاری کار ایران

سرمدی در اجلاس وزرای امور خارجه شرکت D۸ حضور یافت

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۸۳۱

قائم مقام وزیر امور خارجه در اجلاس وزرای امور خارجه شرکت دی هشت شرکت کرد.

به گزارش ایلنا، پس از نشست کمسیونرهای سازمان دی۸ در دو روز گفت‌وگو و مذاکره و امضای دو سند «طرح اقدام» و «بیانیه استانبول» در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته اجلاس وزرای خارجه سازمان دی۸ در استانبول ترکیه برگزار شد.

براساس دستور کار اجلاس وزرا، این اسناد در اجلاس وزرای امور خارجه نهایی شده و در اجلاس سران دی۸ که امروز جمعه برگزار می‌شود، مورد تایید سران قرار خواهد گرفت.

اجلاس وزرای امور خارجه سازمان دی۸ با بیستمین سالگرد تاسیس این سازمان مصادف شده و سیدعلی موسوی، دبیرکل این سازمان پست دبیرکلی را پس از چهار سال به نماینده مالزی و به عنوان دبیرکل جدید تحویل خواهد داد.

سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به دی۸ متشکل از هشت کشور ایران، بنگلادش، اندونزی، مصر، پاکستان، نیجریه و ترکیه در سال ۱۹۹۷ و با هدف گسترش فعالیت‌های اقتصادی میان کشورهای اسلامی تاسیس شد.

کشاورزی، صنعت، انرژی، حمل و نقل و ارتباطات، تجارت و گردشگری از جمله زمینه‌هایی است که در سازمان دی۸ در اولویت قرار دارد و در این رابطه اقدامات مناسبی برای تسهیل تجارت میان کشورهای عضو صورت گرفته است.

موافقتنامه تجارت ترجیحی، موافقتنامه تسهیل صدور روادید بازرگانی، همکاری‌های هواپیمایی کشوری، موافقت اولیه تاسیس دانشگاه دی۸ در همدان، همکاری‌های علمی و فناوری، تشکیل فدراسیون اتاق‌های بازرگانی از جمله این اقدامات است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز