خبرگزاری کار ایران

خوشرو:

دولت آمریکا سرسختانه از پذیرش واقعیت‌های منطقه سر باز می‌زند

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۵۶۴

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در مورد وضعیت خاورمیانه و فلسطین، گفت: اشغال سرزمین فلسطین و سیاست‌های تجاوزگرانه و اشغالگرانه رژیم صهیونیستی، قلب و مرکز همه بحران‌های خاورمیانه است.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو افزود: هرگونه تلاش آمریکا برای خروج این موضوع از دستور کار شورای امنیت بیهوده خواهد بود و نادیده گرفتن رنج و آلام مردم فلسطین است که رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا به‌وجود آورده‌ و طولانی‌ترین تراژدی تاریخ را رقم زده است.

وی گفت: تاریخ رژیم اسرائیل با اشغالگری سرزمین فلسطینیان آغاز می‌شود و با تجاوزگری علیه همسایگان و سایر کشورها ادامه یافته است که حداقل ۱۴ بار از سال ۱۹۴۸ میلادی تکرار شده است. رژیم اسرائیل با خودسری و به‌صورتی آشکار تاکنون حداقل ۶۸ قطعنامه صادره شده توسط شورای امنیت را نادیده گرفته است که قطعنامه ۲۳۳۴ در مورد شهرک‌سازی غیرقانونی، آخرین نمونه آن است. در واقع وجود سلاح‌های کشتار جمعی، شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای در دست این رژیم بزرگ‌ترین خطر علیه صلح و امنیت در خاورمیانه به شمار می‌آید.

نماینده دایم ایران در سازمان ملل تصریح کرد: جز اشغالگری رژیم اسرائیل، عوامل دیگری نیز به بی‌ثباتی در این منطقه کمک می‌کنند که از جمله می‌توان به دخالت خارجی و تلاش برای مهندسی کردن جوامع خاورمیانه اشاره کرد که بهترین زمینه را برای رشد نیروهای تروریستی و افراطی فراهم آورده است. این گروه‌ها که عمدتا توسط آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن ایجاد شده‌اند، به تدریج به هیولاهایی بدل شده‌اند که اینک به‌وجود آورندگان و حامیان خود را تهدید می‌کنند.

خوشرو در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا در این نشست گفت: آمریکا به هنگام بحث در مورد ریشه‌های بی‌ثباتی و عدم امنیت در خاورمیانه عمدا آدرس اشتباه می‌دهد. آمریکا در سخنان خود اتهامات بی‌اساس و سخیفی را علیه ایران مطرح می‌سازد که به گفته‌ی امروز رهبر معظم کشورمان، پاسخ دادن به این سخنان سخیف تنها اتلاف وقت خواهد بود.

وی تاکید کرد: دولت آمریکا سرسختانه از پذیرش واقعیت‌های منطقه سر باز می‌زند و نقش آمریکا را در پیدایش گروه‌های تروریستی همچون داعش انکار می‌کند.

خوشرو با بیان این‌که تلاش‌ها و طرح‌های ایران برای پایان دادن به جنگ و بحران در منطقه توسط همان کشورهایی شنیده نمی‌شود که میلیاردها دلار خود را صرف خرید «سلاح‌های زیبا»ی آمریکایی می‌کنند و می‌کوشند که منافع آمریکا و رژیم اسرائیل را بر منافع مردم خود مقدم دارند، افزود: سلاح‌های مرگباری که علیه کودکان و زنان در یمن به کار می‌رود زیبا نیستند، زیبایی را باید در چشمان کودکان بی‌گناهی جست که قربانی این سلاح‌ها می‌شوند.

نماینده ایران در سازمان ملل ادامه داد: من با اطمینان می‌گویم که هیچ کشوری به اندازه ایران با داعش نجنگیده است و مانع شکل‌گیری خلافت داعش از دمشق تا بغداد نشده است.

خوشرو گفت: اگر ایران در پی تسلط بر منطقه بود، برجام هیچ‌گاه به سرانجام نمی‌رسید. رهیافت دولت جدید آمریکا و استراتژی خطرناک آن که اخیرا اعلام شد، برخلاف  خواست جامعه جهانی است.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که آمریکا بیش از پیش در مقابل سیاست‌ها و مواضع مدبرانه جمهوری اسلامی ایران در جامعه بین‌المللی منزوی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز