خبرگزاری کار ایران

عصر امروز؛

جهانگیری عازم آنکارا شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۴۶۲

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری به منظور دیدار و مذاکره با مقامات عالی‌رتبه ترکیه و شرکت در نهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی دی۸ دقایقی پیش عازم ترکیه شد.

وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس کل بانک مرکزی، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و شماری از معاونان وزارتخانه‌ها در این سفر معاون اول رییس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

برگزاری مراسم استقبال رسمی از معاون اول رییس‌جمهور کشورمان توسط نخست‌وزیر ترکیه، شرکت در مذاکرات مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، برگزاری مراسم امضای اسناد و حضور در نشست مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر ترکیه از برنامه‌های روز پنج‌شنبه جهانگیری در سفر به ترکیه است.

معاون اول رییس‌جمهور کشورمان همچنین روز جمعه در نهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی دی۸ که در استانبول برگزار می‌شود، شرکت و مواضع جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و مطرح و در خصوص توسعه همکاری‌های چندجانبه سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است گروه دی۸ گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است که با هدف تقویت و گسترش همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو از سال ۱۳۷۶ (۱۹۹۷ میلادی) آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز