خبرگزاری کار ایران

آسوشیدپرس گزارش داد؛

امضای قرارداد ۲.۵ میلیارد یورویی نروژ و ایران، چند روز بعد از سخنرانی ترامپ

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۲۵۲

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: « تنها چند روز بعد از اظهارات دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا و درخواست او برای منزوی کردن ایران، یک شرکت نروژی قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد یورو برای مدت ۵ سال با ایران امضا کرده است.»

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس تنها چند روز بعد از اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و درخواست او برای منزوی کردن ایران، یک شرکت نروژی قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد یورو برای مدت ۵ سال با ایران امضا کرده است. 

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، «لارس نوردروم» سفیر نروژ در ایران به آسوشیتدپرس گفت: نروژ به برجام به طور کامل پایبند است و این قرارداد سرمایه‌گذاری هم ثابت می‌کند ما در این مسیر جدی هستیم و به زودی شاهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری هم خواهیم بود .

سفیر نروژ  میزبان مراسم امضای قرارداد میان تهران و شرکت انرژی ساگا بود که قرار است با شرکت توسعه انرژی امین در ایران برای ایجاد پنل‌های خورشیدی دو گیگاواتی در سایت‌های مختلف در مناطق کویری همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، این قرارداد تنها چند روز بعد از سخنرانی ترامپ درباره سیاست‌های جدید آمریکا در قبال ایران و اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور و درخواست او از متحدان اروپایی آمریکا برای قطع روابط تجاری با ایران امضا شده است. 

آسوشیتدپرس نوشت: پروژه جدید پنل‌های خورشیدی توسط یک کنسرسیوم خصوصی اروپایی و سرمایه‌گذاران دولتی تامین مالی شده و از سوی دولت در ایران حمایت می‌شود. 

«گوت اشتینکوف» رییس شرکت توسعه ساگا در نروژ گفته ما امیدواریم کارخانه‌ای در ایران احداث کنیم که بتواند پنل‌ها را بسازد و ما هم مشاغلی ایجاد کنیم. 

سعید ذاکری رییس شرکت بین‌المللی امین هم در این نشست گفت: من از نروژ تشکر می‌کنم که همیشه یکی از دوستان خوب ایران بوده و این فرصت را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز