خبرگزاری کار ایران

ترکی در نشست شورای امید تهران؛

تراکم جمعیتی در تهران به حد هشدار رسیده است/ ورود روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به تهران

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۰۵۱

رییس سازمان برنامه و بودجه تهران گفت: تراکم جمعیتی در استان تهران به حد هشدار رسیده است و به تهدیدی برای پایتخت تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، نعمت‌الله ترکی در نشست شورای امید تهران که بعدازظهر امروز در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اعلام کرد: در حال حاضر تهدیدات بسیاری شهر تهران را تهدید می‌کند که از آن جمله بحث جمعیتی و مهاجرتی است که به این شهر انجام می‌شود، براساس آمار نفوس و مسکن از سال ۹۰ تا ۹۵ نزدیک یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت تهران اضافه شده است.

وی افزود: در حال حاضر در قوانین کشور هیچ قانونی برایض کاهش مهاجرت به استان تهران وجود ندارد؛ یعنی خلع قانون بازدارنده در این زمینه داریم و در حال حاضر هر فرد و خانواده‌ای از استان دیگر اراده کند می‌تواند در پایتخت ساکن شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه تهران تصریح کرد: تراکم جمعیتی در استان تهران به حد هشدار رسیده است و این خودش تهدیدی برای تهران است.

او با اشاره به سهم تهران از بودجه کشور گفت: ضریب بازگشت بودجه به استان‌ها ۱۹٪ است که این ضریب برای استان تهران ۲٪ است که این مسئله تامل‌برانگیز است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تهران همچنین خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات اصلی استان تهران با توجه به ازدحام جمعیت بحث تامین آب شرب است که مصرف ما حدود دو و نیم برابر دنیاست، در حال حاضر آب شرب تهران از ۵ سد تامین می‌شود که اگر این سدها فروکش کند ۵۰٪ آب شرب مردم در معرض تهدید قرار می‌گیرند و باید راهکار جدی در این زمینه اندیشیده شود.

وی گفت: روزانه نزدیک به یک و نیم میلیون نفر وارد شهر تهران می‌شوند و همه این افراد برای شغل وارد تهران می‌شوند که حمل‌ونقل این تعداد مهاجر از شهرهای پیرامونی به تهران مشکلاتی را برای این کلانشهر می‌آفریند.

او با اشاره به مشکلات برخی شهرهای اطراف تهران گفت: قرار است ۵۰۰ هزار نفر در شهرستان پردیس اسکان داده شوند که اسکان این تعداد افراد بدون برنامه‌ریزی در آینده مشکلات جدی‌ای را متوجه تهران خواهد کرد.

ترکی در پایان گفت: در بخش جمعیت قانونی را لازم داریم که بحث حریم پایتخت حفظ شود؛ گرچه باید به بحث‌های محیط زیست و توسعه نیز در این زمینه توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز