خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا:

دیوارکشی اطراف ساختمان مجلس با تصمیم شخص لاریجانی انجام شد/ امنیت، با اسلحه و دیوارکشی تامین نمی‌شود/ رییس مجلس باید توضیح دهد

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۵۴

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، کاهش جلسات علنی و افزایش جلسات غیرعلنی را بی‌ارتباط به تغییرات امنیتی مجلس دانست و گفت: در واقع شخص رییس مجلس باتوجه به مسئولیتی که در قبال حفاظت از مجلس دارد، درباره دیوارکشی محدوده ساختمان مجلس تصمیم گرفته است.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به کاهش یکی از ۳ جلسه علنی هفتگی و افزایش یک جلسه غیرعلنی هفتگی در دستورکار مجلس گفت: مشکل ما جلسه علنی یا غیرعلنی و قانون‌گذاری نیست؛ مشکل ما نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: این همه قانون می‌نویسیم اما چقدر برای نظارت بر اجرای این قوانین وقت می‌گذاریم؛ بعد می‌گوییم چرا مشکلات حل نشد. لازم نیست تا این میزان حرف بزنیم و اگر هم حرفی می‌زنیم باید این حرف را محکم بیان کنیم و در ادامه نیز به‌دقت نظارت کنیم که این حرف‌ها به‌درستی اجرا شود.

این‌که هر روز قانون و آیین‌نامه مصوب کنیم، کار درستی نیست

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکل امروز ما در مجلس این است که کمتر به آن‌چه نوشته و تبدیل به قانون کردیم، نظارت می‌کنیم. این‌که هر روز قانون و آیین‌نامه مصوب کنیم، کار درستی نیست.

کاهش جلسات علنی منجر به افزایش ارتباط نمایندگان با مردم می‌شود!

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره برخی دیگر از تغییرات اخیر در وضعیت امنیتی ساختمان مجلس اعم از منع ملاقات مردمی در روزهای جلسات علنی، علاوه بر کاهش جلسات علنی و افزایش جلسات غیرعلنی که منجر به نگرانی افکار عمومی درخصوص کاهش ارتباط مردم با نمایندگان شده، گفت: اتفاقاً وقتی جلسات علنی کم می‌شود، این فرصت در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد که بیشتر با مردم ارتباط برقرار کند. اگر جلسات علنی مجلس بیشتر باشد، امکان ارتباط نزدیک نمایندگان با مردم کاهش می‌یابد.

وی در واکنش به این‌که به هر حال پوشش جلسات علنی از طریق رسانه‌ها منجر به گسترش روابط نمایندگان و مردم می‌شود، یادآور شد: این‌طور نیست. وقتی من به شهرها و روستاهای مختلف رفته و با مردم صحبت می‌کنم، آیا شما کمکی به برقراری ارتباط با مردم می‌کنید؟! وقتی به ادارات رفته و امور و کارهای مردم را پیگیری می‌کنم، آیا قرار است رسانه‌ها کاری کنند؟!

شاید لازم نباشد برخی مسائل به‌صورت علنی در جامعه مطرح شود

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس همچنین درباره افزایش جلسات غیرعلنی گفت: جلسات غیرعلنی به‌دلیل ارائه برخی گزارش‌های مسئولان همچون مسائل مربوط به همه‌پرسی اقلیم کردستان برگزار می‌شوند. به هر حال شاید لازم نباشد برخی مسائل به‌صورت علنی در جامعه مطرح شود.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیستید که با تداوم این روند، عملاً ارتباط مردم و مجلس مختل شود، اعلام کرد: چرا باید نگران باشم. شخصاً معتقدم برگزاری این میزان جلسات علنی ضرورت ندارد و حتماً باید تعداد این جلسات از این هم کمتر شود. اگر از بنده بپرسند، می‌گویم هفته‌ای یک روز جلسه علنی برگزار کنید و باقی هفته پیگیری کنید که چرا این حرف‌هایی که زدیم اجرایی نشد.

وی تصریح کرد: تا می‌توانیم کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم. تا کی می‌خواهیم حرف بزنیم؟! تا کی می‌خواهیم از اشتغال سخن بگوییم؟! ما مشکل فقدان قانون نداریم؛ مسئله عدم نظارت بر اجرای قوانین است.

نایب رییس مجلس در عین حال در پاسخ به سوال دیگری درباره اعمال برخی محدودیت‌ها در برگزاری تجمعات مردمی مقابل مجلس و دیوارکشی پیرامون ساختمان پارلمان، همزمان با تغییر نحوه برگزاری جلسات مجلس گفت: این اتفاقات تصمیم شخص رییس بود و این مسئله در هیات رییسه مجلس مطرح نشده است.

دیوارکشی پیرامون ساختمان پارلمان به تصمیم شخص لاریجانی انجام شد

وی افزود: در واقع شخص رییس مجلس باتوجه به مسئولیتی که در قبال حفاظت از مجلس دارد، درباره دیوارکشی پیرامون ساختمان مجلس تصمیم گرفته است.

امنیت با اسلحه و دیوارکشی تامین نمی‌شود

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به پرسشی درخصوص نظرش در رابطه با این تصمیم رییس مجلس یادآور شد: واقعیت این است که شخصاً‌ نمی‌دانم این ساختار برچه اساسی طراحی شده است؛ چرا که امروزه امنیت را با اسلحه و دیوارکشی تامین نمی‌کنند.

پزشکیان در پایان با بیان این‌که امروزه در هیچ کجای دنیا دیواری وجود ندارد، گفت: برای نظارت بر داده و اطلاعات خیلی راحت‌تر از این شیوه‌ها می‌توان عمل کرد و درباره این‌که بر چه اساسی چنین تصمیمی اتخاذ شده، باید دکتر لاریجانی صبحت کند تا مشخص شود، برچه اساس این تصمیم اتخاذ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز