خبرگزاری کار ایران

رحیمی خبر داد؛

رسیدگی به سوال نمایندگان از وزیر اطلاعات درباره بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی در صحن

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۶۶۷

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی سوال نمایندگان از وزیر اطلاعات درخصوص علت بازداشت ادمین‌های کانال تلگرامی در یکی از جلسات هفته آینده مجلس خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی در یاداشتی مختصر به ارائه توضیحاتی درباره بررسی طرح سوال علی مطهری و جمعی از نمایندگان از وزیر اطلاعات درمورد علت بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی در صحن علنی مجلس پرداخت و در این رابطه نوشت: درپی بازداشت و محاکمه چند ادمین کانال‌های تلگرامی ۲ ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری و طولانی شدن فرایند بازداشت و محاکمه آن‌ها، چند تن از نمایندگان سوالی را از وزیر اطلاعات تسلیم هیات‌رییسه مجلس کردند.

وی افزود: این سوال با حضور وزیر اطلاعات و معاونان وی و همچنین نمایندگان سئوال‌کننده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت که به‌دلیل قانع نشدن نمایندگان سوال‌کننده برابر آیین‌نامه داخلی مجلس در صحن مطرح خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: رسیدگی به این سوال در دستور کار هفته آینده مجلس قرار گرفته است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر اطلاعات اعلام داشته وزارت اطلاعات هیچ‌گونه ورودی در بازداشت و پرونده ادمین‌های موضوع سئوال نداشته و مرجع امنیتی دیگری اقدام به بازداشت و پیگیری روند محاکمه آنها کرده است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس همچنین گفت: وزیر اطلاعات ضمن اینکه وجاهت و توجیهی برای اتهامات وارده به ادمین‌های موضوع سئوال قائل نیست، مخاطب سئوال را وزارت اطلاعات نمی‌داند و در مقابل، نمایندگان سئوال‌کننده معتقدند مرجع رسمی امنیتی کشور وزارت اطلاعات است و نسبت به سئوال مطرح شده، مسئولیت دارد و باید به مجلس پاسخگو باشد.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده قضایی ادمین‌های بازداشت شده پس از محکومیت بدوی و در پی اعتراض آنها هم اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز