خبرگزاری کار ایران

سردار حاجی‌زاده:

اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند، تولید موشک متوقف نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۵۶۰

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: سپاه به عنوان نهاد مدافع ملت ایران فریب دشمنان را نخواهد خورد و توانمندی خود را روز به روز افزایش خواهد داد چرا که شاخصه اول هر تحولی امنیت است.

به گزارش ایلنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه طی سخنان در همایش یادواره شهدای قم گفت: اگر امروز شهدا بخواهند چند توصیه مهم به ملت ایران داشته باشند بعد از ولایت مداری، تاکید بر موضوع دشمن شناسی است.

وی افزود: امروز از هر روز دیگری بیشتر نیاز به تسلط در این موضوع داریم و این موضوع نه تنها مختص عرصه نظامی نیست بلکه فرهنگ، اجتماع، سیاست و اقتصاد ما متاثر از دشمنی دشمنان است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه اظهار داشت: دشمنان در سه عرصه در حال فعالیت هستند، در حوزه اول کارشان را با تحریم و تحمیل مشکلات و معضلات جنگ اقتصادی پیش می‌برند و حوزه دوم عملیات روانی است که با گسترش ضریب نفوذ فضای مجازی، ابزار مناسبی در اختیار دشمن قرار گرفته است و عرصه سوم نیز تقابل با پیشرفت‌های ملت ایران و مقابله با عناصر اقتدار کشور است.

حاجی‌زاده با تشریح راهبردهای دشمنی آمریکا تصریح کرد: دشمنی آمریکا یک مسئله و راهبرد تغییرناپذیر است که اگر چه تاکتیک‌های آن تغییر می‌کند اما استراتژی آن تغییر پذیر نیست.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی بوش پدر و با فاصله، کلینتون و بوش پسر سایه جنگ را در منطقه می‌گستراندند که اینها برای گرفتن امتیاز و دوشیدن ملت‌های منطقه بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: جنگ علیه افغانستان که قدرت دفاعی ندارد و کشور عراق که قبلا خلع سلاح شده از یک طرف و از طرف دیگر سایه جنگ بر سر سایر کشورها ایجاد می‌کنند و این برای کسب منافع نا مشروع خودشان است.

حاجی‌زاده اضافه کرد: اینها استراتژی آمریکا است و شاید تنها مدل تاکتیک آنها تغییر می‌کند. آنها بعد از مدتی می‌گویند دوره سر بریدن با چاقو تمام شده و حالا باید با پنبه سر برید. اوباما که ظاهری مظلوم دارد و سخنور است را می‌آورند که این تاکتیک را پیاده کنند و جالب این جا است که در برخی کشورهای عربی آفریقایی سه روز برای پیروزی وی جشن می‌گیرند و قذافی او را پسر خود می ‌خواند.

وی افزود: اوباما نوروز را به فارسی تبریک می‌گفت و خود را متفاوت نشان می‌داد، در صورتی که ماموریت او متفاوت نبود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به بیانات رهبری تصریح کرد: حضرت آقا در برهه ای از مذاکرات فرمودند دست دوستی امریکا ظاهر مخملی دارد ولی داخل آن چدن است و این مصداق استراتژی با روش دیگر است.

حاجی‌زاده ادامه داد: امروز نیز آمریکا دیوانه ای را رو کرده و می گویند باید با روش دیوانه وار امتیاز بگیریم.

وی یادآور شد: افرادی که در زمان طاغوت تحت تأثیر مشروبات الکلی بودند، هر کاری که می‌کردند مردم در جواب می‌گفتند «ولش کنید مسته». گاهی اوقات هم او خودش را به مستی می‌زند تا کارش را راه بیندازد و کسی اعتراض نکند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: امروز هم ترامپ خودش را به دیوانگی زده تا با این روش امتیاز بگیرد و این در حالی است که برخی مسئولان می گفتند ولش کنید او جنگ طلب است.

حاجی‌زاده با اشاره به لابی قوی صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: کسانی که پشت پرده رژیم آمریکا هستند می‌دانند آنها در اسارت صهیونیست‌ها هستند و سیاست‌های اصلی توسط صهیونیست‌ها دیکته می‌شود.

وی تاکید کرد: در مسئله کره شمالی وقتی آنها در برابر آمریکا می‌ایستند، فورا به مذاکره روی می‌آورند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه غرب نمی‌خواهد به اقتصاد ما کمک کند و ما هم نباید به دنبال متحول کردن اقتصاد به وسیله غرب باشیم، ابراز داشت: ما در صورتی می‌توانیم موفق شویم که دشمن را خوب بشناسیم و روش‌های او را خوب تشخیص دهیم.

وی ادامه داد: ما به تجربه فهمیدیم راهبرد رهبری در دشمن شناسی بی‌نظیر است پس بیاییم با جان و دل از ایشان تبعیت کنیم و دست خود را از دستان ایشان رها نکنیم و مراقب باشیم تا وحدت جامعه حفظ شود و از تفرقه بین صفوف ملت جلوگیری کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات کشور عنوان کرد و افزود: آینده را ملت ایران می‌سازد، نه کاخ سفید. هر کاری که قرار است انجام شود در داخل باید انجام شود و در خارج از کشور خبری نیست.

حاجی‌زاده ادامه داد: ملت نگران جنگ نباشد، اینها عملیات روانی دشمن است و کشور ما آنقدر قدرتمند است که کسی توان حمله و مقابله با جمهوری اسلامی را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمن با سایه جنگ می‌خواهد ما را به مسائل واهی مشغول کند، اظهار داشت: امریکا به دنبال خروج از برجام نیست بلکه استراتژی امریکا حفظ پوسته برجام و تهی کردن هسته آن است و اگر واکنش به این تحرکات معقول نباشد، نه تنها آنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، بلکه آن میزان ناچیزی هم که داده‌اند را از ما پس خواهند گرفت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: در جریان برجام آمریکا نقش پلیس خوب را بازی کرد و رژیم صهیونیستی پلیس بد بود. امروز آمریکا نقش پلیس بد را بازی می‌کند و اروپا به رهبری فرانسه نفش پلیس خوب را برعهده دارد.

حاجی‌زاده تاکید کرد: در دوره جدید آمریکا و اتحادیه اروپا سیاست مرعوب کردن را در پیش گرفته‌اند به طوری که افرادیکه قصد خرید و فروش و سرمایه‌گذاری دارند دست نگه می‌دارند و در حقیقت دشمن قصد دارد با همین سیاست ملت را درگیر کند و وقت کشور را تلف کند تا در نهایت به ناامیدی و بدبینی مردم منجر شود.

وی یادآور شد: مگر دشمنی که امروز درباره توانمندی نظامی ما اینطور رفتار می‌کند مایل بود که در این بخش به توانمندی امروز برسیم؟ بنده قبلا هم گفته‌ام اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند، تولید موشک متوقف نخواهد شد چون تمام این صنعت بومی و داخلی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: ما هر جا که از جوانان و نخبگان این قشر استفاده کردیم موفق بودیم و این را در حوزه نظامی ثابت کردیم.

حاجی‌زاده افزود: سپاه به عنوان نهاد مدافع ملت ایران فریب دشمنان را نخواهد خورد و توانمندی خود را روز به روز افزایش خواهد داد چراکه شاخصه اول هر تحولی امنیت است.

وی با مقایسه فناوری در بخش‌های نظامی و غیر نظامی ابراز داشت: حوزه غیر نظامی صدها برابر آسان‌تر از حوزه نظامی است. در حوزه نظامی با محدودیت‌ها و مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم و در همه جای دنیا سرریز پیشرفت‌های نظامی به سایر حوزه‌ها می‌رود و ما طبق همین اعلام می‌کنیم و آمادگی داریم در این موارد به بخش‌های غیر نظامی کمک کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: امروز دانشجویان در صف اول مبارزه با استکبار قرار دارند و باید در این مسیر خود را دستیار حضرت آقا بدانیم و مطالبه‌گری ما باید اینها باشد که شهدا هم همینها را از ما می‌خواهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز