خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس سنای نیجریه:

تروریسم مختص یک منطقه نیست/ ضرورت افزایش روابط دوجانبه در حوزه نفت و گاز

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۵۴۲

رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است مهاجرت ناشی از حضور تروریست‌ها، ضرورت مبارزه دائم با تروریسم را دو چندان کرده است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در سن پترزبورگ با ابوبکر بوکولا ساراکی، رئیس مجلس سنای نیجریه دیدار کرد و درباره روابط دوجانبه و نیز مسائل بین المللی به گفت و گو پرداخت.

وی در ابتدای این دیدار گفت: تروریسم مختص یک منطقه نبوده و مهاجرت‌هایی که در نتیجه حضور تروریست‌ها صورت می‌گیرد، ضرورت مبارزه دائم با آن را دو چندان کرده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه همکاری‌ها و روابط بین دو کشور خوب است اما می‌تواند در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی به خصوص نفت و گاز افزایش یابد، اظهار داشت: ارتباط پارلمانی بین دو کشور تحکیم کننده روابط دو کشور خواهد بود.

ضرورت ریشه‌کن کردن ریشه‌های تروریسم با تدبیر و ممارست

در این دیدار ابوبکر بوکولا ساراکی، رئیس مجلس سنای نیجریه نیز با استقبال از گسترش سطح روابط دو کشور تصریح کرد: مبارزه با تروریسم از مسئولیت‌های خطیر و انسانی ماست.

وی افزود: یکی از نقاط اشتراک ما مبارزه با تروریسم است باید سعی کنیم با تدبیر و ممارست، تروریسم و ریشه‌های آن را ریشه‌کن کنیم.

رئیس مجلس سنای نیجریه سطح روابط دو کشور را مطلوب ندانست و خاطرنشان کرد: همکاری در عرصه اقتصادی می‌تواند به افزایش سطح روابط دو کشور کمک کند که حوزه‌های نفتی و گازی به عنوان یکی از زمینه‌های همکاری اقتصادی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز