خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیدار روحانی با نمایندگان جامعه روحانیت مبارز:

دولت با حساسیت در پی مدیریت فضای مجازی است/ اهتمام دولت به استفاده از همکاری روحانیت

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۵۳۰

رییس جمهور، اسلام و جمهوریت را دو استوانه مستحکم نظام اسلامی و یادگار ارزشمند امام راحل (ره) دانست و تاکید کرد: مجموعه دولت برآمده از اراده ملت است و در عین حال خود را موظف به اجرای احکام اسلامی می داند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی عصر دوشنبه و در دیدار صمیمی با نمایندگان جامعه روحانیت مبارز، ضمن تشکر از حضور و ارتباط خوب اعضای این تشکل با مجموعه دولت افزود: دولت و دستگاههای اجرایی به استمرار رابطه صمیمانه و همکاری علما و روحانیت دلسوز، اهتمام ویژه دارد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی، از جمله فرهنگ عمومی، سبک زندگی و نیز فضای مجازی تاکید کرد: دولت با حساسیت خاص و با روش های علمی و تعاملی در پی مدیریت مسایل فرهنگی و از جمله فضای مجازی است به نحوی که هم دسترسی مردم به اطلاعات و خدمات این شبکه ها ادامه یابد و هم ارزشهای اسلامی و اخلاقی و فرهنگ ملی کشور آسیب نبیند.

روحانی با تشریح شرایط اقتصادی کشور و ابعاد درآمدی و هزینه ای آن، لزوم همدلی و همراهی قوا، ارکان نظام و نهادها برای تامین امنیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی، حمایت واقعی از بخش خصوصی و ساماندهی به مشکلات باقیمانده اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

رییس شورای عالی امنیت ملی، برجام را موفقیتی ارزشمند و حاصل اجماع ملی، حمایت مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به گشایش ها و فرصت های ایجاد شده، رفع تحریم ها، حل تدریجی مشکل مراودات بانکی و حجم قابل توجه سرمایه گذاری خارجی و اعتبارات اختصاص یافته از سوی کشورهای مختلف جهان، افزود: از نظر سیاسی نیز تنها ماندن دولت فعلی آمریکا در ضربه زدن به برجام و یکصدایی جامعه جهانی بویژه اروپا و سایر ارکان ۱+۵ در حمایت از برجام و  ادامه همکاری ها با ایران دستاوردی دیگر برای ایران اسلامی است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود یاد بزرگان فقید جامعه روحانیت مبارز از شهیدان مطهری، بهشتی و باهنر تا حضرات آیات موسوی اردبیلی، هاشمی رفسنجانی و مهدوی کنی رحمت الله علیهم را گرامی داشت.

روحانی همچنین با تسلیت ایام شهادت امام سجاد(ع) ابراز امیدواری کرد که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو بزودی به مجلس معرفی شوند.

در این جلسه صمیمی، نمایندگان جامعه روحانیت مبارز ضمن تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی به ریاست جمهوری؛ تقدیر از تلاشها و زحمات مجموعه دولت در عرصه های سیاست خارجی، سیاسی، اقتصادی و خدمات اجتماعی؛ و همچنین تشکر از مواضع قاطعانه سریع رییس جمهور در برابر قدرتهای زیاده خواه و از جمله پاسخ به سخنرانی اخیر رییس جمهور آمریکا محورهای زیر را مورد تاکید قرار دادند:

- جامعه روحانیت موفقیت دولت را موفقیت خود و نظام می‌داند و در مسیر پیشرفت کشور حامی و در کنار دولت خواهد بود.

- تاکید بر ضرورت همدلی و همراهی دستگاههای اجرایی و علما و روحانیت در سراسر کشور

- لزوم توجه به دغدغه های فرهنگی و اجتماعی و تلاش عالمانه برای رفع نگرانی ها خانواده ها در فضای مجازی

- لزوم اتخاذ سیاست های یکپارچه و استحکام در مدیریت فضای علمی و دانشگاهی و نیز معرفی سریعتر دو وزیر کابینه

- حمایت از برجام به عنوان اقدامی موثر در اقتدار ملی و وحدت عمومی و تقدیر از تلاش دولت و مذاکره کنندگان

- تقدیر از تلاش‌های دولت در مهار تورم و ثبات اقتصادی و تاکید بر ایجاد هرچه سریع‌تر رونق در تمام بخش های اقتصادی

- ادامه برنامه های ارزشمند دولت در توجه به معیشت عمومی، رسیدگی ویژه به مستمندان و مستمری بگیران

- تقدیر از جهت گیری منابع بانکی به سمت حمایت از تولید و اشتغال و تاکید بر ضرورت اصلاح  نظام بانکی کشور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز