خبرگزاری کار ایران

استقبال امارات، کویت و عربستان از استراتژی ترامپ علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۴۸۱

گلف‌نیوز در گزارشی تحت عنوان استقبال کشورهای عربی خلیج فارس از استراتژی جدید دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا علیه ایران به تکرار ادعاهای برخی مقامات و خبرگزاری‌ها در کویت، امارات و عربستان سعودی پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری گلف‌نیوز، کویت در ادعایی واهی از ایران درخواست کرده به وسیله سیاست‌هایی که بر اساس اصول سازمان ملل و قواعد بین المللی باشد مجددا در منطقه اعتمادسازی کند.

خبرگزاری رسمی کویت به اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه کویت که ادعا کرده بود تهران باید به حاکمیت سرزمینی کشورهای جهان احترام بگذارد و در امور داخلی آنها دخالت نکند اشاره کرد و نوشت: او گفته ایران باید بر اساس قواعد همسایه خوب عمل کند. کویت با دقت زیاد سخنرانی اخیر دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا را در خصوص استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران رصد کرده است. 

این پایگاه خبری از قول سخنگوی وزارت خارجه کویت نوشت که این کشور پیش‌تر از توافق بین ایران و ۵+۱ استقبال کرده بود. این استقبال بر اساس تعهدات کویت در خصوص صلح و امنیت و ثبات منطقه و اهمیت دستیابی به خاورمیانه‌ای بدون سلاح کشتار جمعی بود. 

گلف نیوز در گزارش خود مدعی شد بحرین، عربستان و امارات از استراتژی اخیر ترامپ استقبال کرده‌اند. ریاض در بیانیه‌ای اعلام کرد عربستان سعودی از استراتژی اعلام شده توسط رییس‌جمهور امریکا در قبال ایران و رویکردهای خصمانه‌اش حمایت و استقبال می‌کند و رویکرد او را در  این خصوص تحسین می کند. 

در این گزارش با اشاره به اظهارات بی‌اساس وزیر خارجه امارات که مدعی شده بود ایران ناامنی را در منطقه رواج داده و توافق هسته‌ای به ایران فرصت داده تا وارد جامعه بین‌الملل شده و نفوذ خود را تقویت کند ادعا شده کشورهای حوزه خلیج فارس از استراتژی جدید ترامپ علیه ایران استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز