خبرگزاری کار ایران

پانزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکای بابک زنجانی؛

وکیل متهم: مستنداتی که ارائه کردیم، گم شده است/ قاضی مقیسه: متهم کردن دادگاه به برداشتن اوراق پرونده اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۲۷۳

پانزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکای بابک زنجانی در شعبه ۲۸ دادگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای پانزدهمین جلسه دادگاه متهمان ردیف دوم و سوم فساد نفتی قاضی مقیسه گفت: باوجود ۱۴ جلسه قبلی که دادگاه به نحو کامل وقت را در اختیار متهمان و وکلای آنها قرار داده، با کمال تعجب در لایحه‌ای که تقدیم کردند اعلام داشتند دادگاه به ما فرصت نداده است.

وی افزود: اینگونه صحبت کردن‌ها سزاوار وکیل نظام جمهوری اسلامی نیست. هر چیزی را بیان نکنید و این سخنان واهی در شان وکلا نیست. 

 قاضی مقیسه پس از قرائت اتهامات متهم ردیف سوم پرونده از او خواست تا از خود دفاع کند که «حمید فلاح هروی» گفت فعلا وکلایم دفاعیات را ارائه می‌دهند و خودم در انتهای دادگاه مطالبی را مطرح می‌کنم.

میرسجاد سعیدمهر وکیل متهم ردیف سوم پرونده در جایگاه حاضر شد و گفت: دفاعیات خود را به اتفاق آقایان مهرشاد و فلاحتی تنظیم کرده‌ام که در اخر لایحه‌ای ارائه می‌شود. پس از مطالعه دقیق پرونده و استماع دفاعیات مشخص شد که موکلم از بسیاری از اتهامات مندرج در کیفرخواست مبراست و به استناد اسناد پرونده ثابت می‌کنم آنچه که در اتهامات موکلم بیان شده به استناد اتکای مستندات پرنده است و موکلم هیچ نقشی در عملیات کلاهبرداری و پولشویی متهم ردیف اول نداشته که در جریان رسیدگی دادسرا از این مساله مهم غفلت شده است. نتیجه‌گیری دادسرا درباره موکلم اشتباه بوده و آنچه از مستندات ارائه کردیم گم شده است. 

قاضی مقیسه خطاب به وی گفت: مدافعات موکلتان در پرونده موجود است و گم نشده ضمن اینکه در دادگاه قبلی قاضی محترم پرونده این دفاعیات را قبول نکرده و براساس آن حکم اعدام صادر کرده است. 

وی افزود: در لایحه وکیل «مهدی شمس» جز یکسری اتهامات به دادگاه نکته دیگری وجود ندارد و این حرف شما که می‌گویید اطلاعات گم شده متوجه می‌شویم که پرونده را وکلا مطالعه نکرده‌اند.

سعیدمهر خطاب به قاضی گفت : گلایه ما از دادگاه این است که صد صفحه لایحه دفاعیه آیا نیاز به یک صفحه پاسخ نداشت.

قاضی گفت: قضات دیوان عالی رای صادره درباره این پرونده را با دقت بررسی و حکم را تایید کرده‌اند اما حالا سه وکیل آقای حمید فلاح هروی حرف‌هایی می‌زنند که واقعیت ندارد. اوراق گم نشده و یک خط هم جایی نرفته شما باید در دادگاه نظام اسلامی درست صحبت کنید این حرف‌ها به منزله متهم کردن دادگاه به برداشتن اوراق پرونده است. اقرار کنید که اشتباه کردید. 

سعیدمهر گفت: سابقا این اتهامات در ۲۶ جلسه دادگاه مطرح و هر سه متهم به اعدام محکوم شدند اما شعبه تجدیدنظر درباره دو متهم دیگر که به استناد اینکه از اخلال در نظام اقتصای علم و اطلاع نداشتند احکام این دو را نقض کرده است. 

وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده نفتی گفت: در کیفرخواست موکلم سه عنوان اتهامی مشارکت درکلاهبرداری اچ کی و تامین اجتماعی و مشارکت در پولشویی و افساد فی الارض آمده است که مستندات قانونی کیفرخواست تاریخ وقوع جرایم را سال ۹۱ اعلام کرده است. 

وی گفت: اولا اتهامات مربوط به جعل‌های گسترده که به متهم اصلی نسبت داده شده بود حتی یک مورد هم به موکلم نسبت داده نشده بلکه متهم ردیف اول در بیشتر اتهامات به تنهایی متهم شناخته شده است.  به موکلم کلاهبرداری از شرکت نیکو نسبت داده نشده و اتهامات پولشویی موکلم براساس اسناد دفتری ثبت شده که نیاز به بازنگری مجدد دارد. 

قاضی مقیسه خطاب به وکیل فلاح هروی گفت: آقای وکیل در جلسات گذشته دادگاه خواب بودید که مطالب خارج از موضوع مطرح می‌کنید. درباره موضوع اتهامات موکلتان صحبت کنید و با حرف‌های خارج از موضوع وقت دادگاه را نگیرید. 

سعیدمهر خطاب به قاضی گفت: من در جلسات گذشته خواب نبودم و حتی در ۲۶ جلسه دادگاه گذشته حضور داشتم و آنچه می‌گویم براساس مندرجات کیفرخواست و در دفاع از موکلم است. 

مقیسه خطاب به وی گفت: موکل شما برای چه در تاسیس بانک fiib نقش داشته پول نفت را کجا برده است. شما وکیل نظام جمهوری اسلامی ایران هستید مراقب سخنانتان باشید. 

سعید مهر گفت: آقای قاضی از پشت کوه نیامده‌ایم ما هم۲۵ پیش قاضی دادگاه کیفری بودیم. 

مقیسه گفت: وقت دادگاه را به تخلیات واهی خودتان نگذرانید.

سعیدمهر گفت: از خدا برای شما طلب صبر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز