خبرگزاری کار ایران

نماینده قصرشیرین در گفت‌وگو با ایلنا:

انسداد گذرگاه مرزی «پرویز‌خان» به‌درخواست دولت مرکزی عراق بود / مردم انتظار دارند، انسداد مرزها موقتی باشد

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۲۱۰

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب از انسداد مرز پرویزخان میان ایران و عراق در این منطقه مرزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد درپی حصول توافق میان مسئولان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان، گذرگاه‌های مرزی بازگشایی شود.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به انسداد مرز پرویزخان میان ایران و عراق در منطقه قصرشیرین استان کرمانشاه اعلام کرد: به‌گفته فرماندار قصر شیرین و پیرو درخواست دولت مرکزی عراق و حسب تصمیم مقامات امنیتی کشورمان این گذرگاه مرزی مسدود شده است.

انسداد مرز قصرشیرین در راستای انسداد مرز باشماق

او در واکنش به انتشار خبر روز گذشته درمورد انسداد مرز باشماق درمنطقه مریوان استان کردستان گفت: قاعدتاً این تصمیمات به یکدیگر مربوط هستند.

مصلحت مردم منطقه ذیل مصالح ملی تعریف می‌شود

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر موضع خود نسبت به این تصمیمات اظهار داشت: قاعدتاً مصالح و منافع منطقه‌ای ذیل و تحت لوای مصالح و منافع کشوری تعریف شده و قطعاً آن‌چه که مصلحت عمومی کشور است، مصلحت مردم منطقه هم هست.

وی افزود: هرچند ممکن است مردم منطقه به‌صورت مقطعی متضرر شوند اما طبیعتاً نمی‌توانیم سرنوشت و مصالح منطقه را مجزا از سرنوشت و مصالح کشور تعریف کنیم. بنابراین تشخیص مسئولان برای همه ما لازم‌الاجراست.

مردم انتظار دارند انسداد مرزها موقتی باشد

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تشریح واکنش مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب به این تصمیم سیاسی-امنیتی گفت: طبیعتاً مردم هم از این تصمیم تمکین می‌کنند. با این حال مردم انتظار دارند این تصمیم، ان‌شاءالله یک سیاست مقطعی و موقت باشد.

بازگشایی مرزها پس از توافق مسئولان دولت عراق و اقلیم کردستان

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این‌که آیا مرز جایگزین برای این مرز اعلام شده یا خیر گفت: مرز جایگزینی اعلام نشده و امیدواریم همین مرزها دوباره فعال شود. قطعاً اگر توافقات مقتضی میان دولت مرکزی عراق و مسئولان اقلیم کردستان صورت بگیرد، این مرزها نیز دوباره بازگشایی می‌شود و به نظر می‌رسد مشکل خاصی نباشد.

ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکل مقطعی دولت عراق و مسئولان اقلیم کردستان

تجری در پایان تصریح کرد: قطعاً امنیت و مصلحت ما در گروی مصلحت و امنیت کشور همسایه است که متاسفانه این کشور همسایه امروز با بحران مواجه است و امیدواریم هم مسئولان دولت مرکزی عراق و هم مسئولان اقلیم کردستان تدبیری بیاندیشند که این مشکل مقطعی تبدیل به بحران نشود؛ چرا که در کنار امنیت به‌دست آمده، رونق تجاری و اقتصادی شکل می‌گیرد و امنیت اجتماعی نیز محقق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز