خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس در دیدار با همتای مکزیکی:

ترامپ رئیس‌جمهوری دردسرساز برای دنیا است

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۰۴۵

رئیس مجلس شورای اسلامی رئیس‌جمهور آمریکا را دردسرساز برای دنیا خواند و تاکید کرد: رئیس‌جمهور آمریکا فقط از زاویه پول به مسائل می‌نگرد و فاقد یک نگاه نظام‌یافته به صلح و ثبات در جهان است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس که در سن‌پترزبورگ در حال برگزاری است، در دیدار با رئیس پارلمانی مکزیک گفت: سطح همکاری‌ها و روابط دو کشور می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی موجود افزایش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به زمینه‌های همکاری‌های اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: ایران از حضور مکزیک و شرکت‌های مکزیکی که سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت و گاز و پتروشیمی حمایت خواهد کرد.

لاریجانی سطح مناسبات اقتصادی دو کشور را پایین دانست و خواستار ارتقاء و گسترش آن در بخش‌های صنعتی و تجاری شد.

رئیس مجلس به اظهارات ترامپ در خصوص دیوارکشی در مرز مکزیک و آمریکا اشاره و تصریح کرد: ترامپ حرف‌های عجیب و غریب زیادی می زند.

لاریجانی تأکید کرد: از وقتی ترامپ رئیس آمریکا شده یک نوع بهم ریختگی در جهان ایجاد کرده است. وی فقط از زاویه پول به مسائل می‌نگرد و فاقد یک نگاه نظام یافته به صلح و ثبات در جهان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ترامپ را یک رئیس جمهور دردسرساز برای دنیا خواند.

رئیس پارلمان مکزیک نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: از افزایش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور استقبال می‌کنیم و قدم‌هایی را نیز برداشته‌ایم.

خورخه کارلوس رامیرز مارلین افزود: در زمینه‌های انرژی فرصت‌های خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر فوتبال نیز زمینه همکاری مساعدی برای دو کشور است. مکزیک جام ملت‌های آسیا را رصد می‌کرد بازی ایران شبیه مکزیک است و می‌تواند همکاری مناسبی شکل گیرد.

رئیس پارلمان مکزیک به دیوارکشی آمریکا در مرز دو کشور اشاره کرد و ابراز داشت: پیش از ترامپ نیز موانعی در مرزهای ما و آمریکا وجود داشت، اما یوارکشی امری غیرممکن است زیرا هزینه‌های بسیار زیادی دارد.

وی اضافه کرد: مواضع و اظهارات ترامپ مشکلاتی را ایجاد کرده است و سبب ناراحتی و سلب آسایش مردم مکزیک شده است. بنابراین مردم مکزیک نگرش خوبی نسبت به ترامپ ندارند. در داخل آمریکا هم بخش میانه‌رو مخالف جدی ترامپ هستند و صدایشان هم بلند است.

رئیس مجلس پارلمان مکزیک ادامه داد: امروز ترامپ هزینه‌های سنگینی را به آمریکا تحمیل کرده است و امیدوارم که دولت وی سه سال دیگر نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز