خبرگزاری کار ایران

سفیر عربستان در مصر:

به رویکرد واشنگتن برای مقابله با ایران متعهد هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۸۶۷

سفیر عربستان سعودی در قاهره اعلام کرد کشورش به استراتژی‌های رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا علیه ایران پایبند است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری الیوم، «احمد قطان» سفیر عربستان سعودی در مصر امروز –یک‌شنبه- در پی سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا علیه ایران و توافق‌ هسته‌ای اعلام کرد کشورش با آمریکا در راستای استراتژی جدید آمریکا علیه ایران کاملا همراه است.

وی افزود که ریاض از این استراتژی جدید ایالات متحده آمریکا علیه ایران استقبال و حمایت می‌کند.

قطان ضمن اعلام پاییندی کشورش به تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از آنچه وی تجاوزگری ایران نامید، تصریح کرد ریاض با متحدان خود و واشنگتن در منطقه جهت مقابله با مشکلات مشترک از جمله سیاست های ایران همکاری خواهد کرد.

سفیر عربستان در قاهره در ادامه مدعی شد که ریاض در ابتدا از توافق هسته‌ای با هدف جلوگیری این توافق از دستیابی ایران به سلاح کشتار جمعی حمایت کرد ولی ایران پس از رفع تحریم‌ها از درآمدهای اقتصادی به دست آمده به ادامه تلاش‌های خود به منظور برهم زدن ثبات در منطقه و توسعه موشک‌های بالستیک و همچنین حمایت از تروریسم در منطقه ادامه داد.

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس ضد ایرانی خود اضافه کرد که ایران قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض و موشک‌ها و تجربیات خود را در اختیار انصارالله قرار داد تا عربستان را هدف قرار دهند، همین امر نشان از دروغ بودن اظهارات تهران درباره توسعه توان موشکی خود و خوی تجاوزگری ایران در منطقه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز