خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لندن:

ترامپ خود را برای همیشه نزد تمامی ایرانیان منفور کرد/ رئیس‌جمهور امریکا نتوانست نیت واقعی خود برای لغو برجام عملی کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۳۴۰

سفیر ایران در لندن تاکید کرد: ترامپ بی‌شک با تروریست نامیدن ملت ایران و استفاده از نام جعلی خلیج فارس خود را برای همیشه و نزد تمامی ایرانیان از هر گرایش و جریانی منفور کرد.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در یادداشتی که در کانال تلگرامی وی منتشر شده است، نوشت: ترامپ در یک سخنرانی مملو از تنفر و خشونت، سیاست جدید خود در برابر ایران را اعلام کرد. عجیب آنکه او به طور بی‌سابقه‌ای «ملت ایران» را تروریست خواند و با تحریف نام «خلیج فارس» که حتی با مواضع رسمی پیوسته دولت و ارتش آمریکا در تضاد است، خصومت خود با ایران و تاریخ با شکوه آن را نشان داد. 

 ترامپ خود را برای همیشه و نزد تمامی ایرانیان منفور کرد 

وی افزود: این اولین بار است که یک رئیس دولت خارجی ملتی را تروریست می‌خواند. ترامپ بی‌شک با تروریست نامیدن ملت ایران و استفاده از نام جعلی خلیج فارس خود را برای همیشه و نزد تمامی ایرانیان از هر گرایش و جریانی منفور کرد.

هیچکس ترامپ را دوست ندارد!

سفیر ایران در لندن با بیان اینه ترامپ در شرایطی چنین اظهارات تنفرآمیزی به زبان آورد که محبوبیت او فقط پس از ٩ ماه به کمترین درصد رسیده و در واقع او ضعیف‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست، اظهار داشت: اکثریت قاطع مردم، رسانه‌ها، سیاستمداران، فرهیختگان و حتی نزدیکترین متحدان اروپایی از منتقدان جدی او هستند. وزیر خارجه، وزیر دفاع، بسیاری از اعضای کابینه و هم‌حزبی‌ها با او در مجلس با مهمترین سیاست‌های او از جمله پیرامون برجام موافق نیستند. ترامپ مردی به شدت در انزوا و تنهاست. هیچکس او را دوست ندارد!

امریکا صحنه را در خاورمیانه به دیگر بازیگران اصلی واگذار کرده است 

بعیدی‌نژاد با بیان اینکه موقعیت منطقه‌ای آمریکا در ضعیف‌ترین حالت آن قرار دارد و در تمامی جبهه‌ها در انفعال و موقعیت عقب‌نشینی است، تصریح کرد: او که با وجود لفاظی‌های خود جرات اتخاذ تصمیم برای حضور نظامیان خود در منطقه خاورمیانه را ندارد، در عراق و سوریه نقش خود را به حداقل رسانده و به همین درجه صحنه را به دیگر بازیگران اصلی واگذار کرده است.  

ترامپ نتوانست نیت واقعی خود را که پاره کردن و لغو برجام بود عملی کند

وی ادامه داد: علیرغم لفاظی‌ها و شعارهای تند ترامپ علیه برجام، وی نتوانست نیت واقعی خود را که پاره کردن و لغو برجام بود عملی کند. ثابت شد که پایه‌های برجام بسیار مستحکم است. او هم برعکس و در تقابل با سیاست‌های قبلی خود، از کنگره خواست که با در نظر گرفتن نظرات متحدین، برجام را تقویت نماید! 

ترامپ نتوانست کمترین سهمی در ایجاد اختلاف‌اندازی میان دولت و ملت ایران ایفا کند

این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یادآور شد: او در این بیانیه با وجود سعی بلیغی که کرد نتوانست کمترین سهمی در ایجاد اختلاف‌اندازی میان دولت و ملت ایران ایفا کند. با مواضع او بی‌شک ملت و دولت ایران در تداوم مسیری که شروع کرده‌اند بیش از گذشته متحدتر و منسجم‌تر خواهند گردید.

ترامپ خشم خود را علیه سپاه نشان داد

بعیدی‌نژاد با اشاره به اقدام اخیر دولت امریکا درباره سپاه خاطرنشان کرد: ترامپ به طور بی‌سابقه‌ای عصبانیت خود را نیز نسبت به سپاه پاسداران که بخش پر افتخاری از نیروهای مسلح ایران است، نشان داد، خشمی که جز به علت شکست‌های مکرر داعش از سپاه در منطقه نمی‌تواند تفسیر دیگری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز