خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در پاریس:

بستر همکاری‌های ایران و فرانسه در بخش کشاورزی آماده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۸۷۳

سفیر ایران در فرانسه با اشاره فراهم شدن شرایط نسبتا مناسب در روابط تهران و پاریس، برای توسعه سطح روابط اقتصادی دوکشور اظهار امیدواری کرد.

به گزارش ایلنا، نشست بیش از ۳۲ تن از نمایندگان شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استان‌های مختلف کشورمان از بخش خصوصی و دولتی به سرپرستی اتاق بازرگانی استان گلستان و با حضور نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی و همچنین ابوالقاسم دلفی، سفیر کشورمان در فرانسه در محل سفارت ایران در پاریس برگزار شد.

در این نشست، ابوالقاسم دلفی گفت: با توجه به شرابط نسبتا مناسب روابط بین دو کشور و بسترهای ایجاد شده، انتظار می‌رود روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه توسعه بیشتری یابد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استانی دو کشور در مسیر توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نقش مهمی ایفاء کند به ویژه اینکه بستر همکاری‌های ایران و فرانسه در بخش کشاورزی آماده است و سفر اخیر وزیر جهاد و کشاورزی کشورمان به فرانسه و امضای چهار تفاهنامه همکاری تاییدکننده این موضوع است.

سفیر ایران در پاریس با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی دو کشور ترازوی سنجش و ارزیابی روابط اقتصادی با سایر کشورها است، اظهار داشت: سفارت آماده خدمتگذاری برای استفاده از ظرفیت‌های استانی است. 

در ادامه این نشست، قره‌خانی، نماینده شهر گرگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نگاه مجلس شورای اسلامی این است که مناسبات سیاسی می‌تواند به افزایش مبادلات اقتصادی با کشورها منتهی شود. فرانسه در مباحث سیاسی و اقتصادی پیشانی اتحادیه اروپا است و روابط با این کشور برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین مجلس شورای اسلامی به جد خواهان تعمیق روابط اقتصادی و همچنین استانی با فرانسه است و از تلاش‌های وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های در این زمینه حمایت می‌کند.

در ادامه جلسه، نمایندگان شرکت‌های حاضر در جلسه به تشریح فعالیت‌های اقتصادی خود در زمینه محصولات غذایی، بسته‌بندی و کشاورزی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز