خبرگزاری کار ایران

ترامپ راهبرد خود درقبال ایران را امروز اعلام می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۸۶۲

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا، جمعه نظر خود درباره تایید مجدد پایبندی ایران به برجام را رسما اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید، روز پنجشنبه گفت، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه( امروز) راهبرد تازه دولت ایالات متحده در قبال ایران را اعلام می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «فردا ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه (به وقت واشنگتن) رئیس‌جمهوری راهبرد درقبال (ایران) را اعلام خواهد کرد.»

پیشتر مقام های کاخ سفید گفته بودند که در این سخنرانی دونالد ترامپ راهبرد آمریکا را در قبال توافق هسته‌ای با ایران( برجام) و همچنین در مورد «رفتارهای بد» ایران در منطقه اعلام خواهد کرد.

روز پنجشنبه رسانه‌های آمریکایی اعلام کردندکه دولت آمریکا به کنگره اعلام کرده است که دونالد ترامپ پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نخواهد کرد.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داده است به رغم این که دونالد ترامپ پایبندی ایران را تایید نخواهد کرد، اما خواستار بازگشت تحریم ها نیز نخواهد شد.

این در حالی است تصمیم احتمالی دونالد ترامپ در عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای باعث نگرانی مقام‌های اروپایی شده است.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه اظهار داشت، اعلام عدم پایبندی ایران به برجام توسط دونالد ترامپ موجب ایجاد شکاف بین اروپا و آمریکا می شود و باعث می‌شود موضع کشورهای اروپایی و روسیه و چین به یک موضع مشترک دراین باره نزدیکتر شوند.

شماری از مقام‌های آمریکایی و اروپایی هشدار داده اند اعلام عدم پایبندی ایران به برجام توسط دونالد ترامپ، باعث خواهد شد آمریکا در این خصوص در عرصه بین‌المللی در انزاوا قرار گیرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ از توافق هسته ای با ایران به عنوان یکی از «بدترین توافق‌ها» یاد کرده که «مایه شرمساری» آمریکا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز