خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لاهه:

روابط ایران و هلند در دوره پسابرجام به مرحله نوینی وارد شده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۵۲۳

بزرگترین و مهمترین رویداد صنعت فراساحلی نفت و گاز اروپا با حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی کار خود را در آمستردام هلند آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، هفدهمین نمایشگاه و کنفرانس انرژی فراساحلی (۲۰۱۷ Offshore Energy) از روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه جاری با حضور ۷۵۰ شرکت بین‌المللی از ۹۹ کشور جهان با هدف ارائه فرصت‌ها، توانمندی‌ها و انتقال فناوری‌های نوین در عرصه فراساحل و انرژی‌های دریایی افتتاح شد.

۱۸ شرکت ایرانی در هیات‌های ۱۰ نفره از مدیران و متخصصان صنعت نفت و گاز فراساحلی در پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور دارند.

علیرضا جهانگیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه با حضور در این نمایشگاه و پاویون جمهوری اسلامی ایران با مدیران شرکت‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در گفت‌وگو با نشریه تخصصی آفشور انرژی با اشاره به اقدام سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه قبل از برجام در برگزاری یکی از بزرگترین همایش‌های فراساحلی ایران در خارج از کشور در هلند گفت: بسیار خوشحالیم آن همایش، سنگ بنای حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های مرتبط با نفت و گاز در سال‌های بعد شد و در نمایشگاه امسال شاهد مشارکت گسترده شرکت‌های ایرانی هستیم.

سفیر کشورمان افزود: نمایشگاه و کنفرانس انرژی فراساحلی از جمله فرصت‌هایی است که بستر لازم را برای معرفی زمینه‌های همکاری با طرف‌های خارجی فراهم می‌سازد.

جهانگیری تاکید کرد: روابط دوجانبه ایران و هلند در دوره پسابرجام به مرحله نوینی وارد شده و دو کشور در راستای توسعه روابط، سیاست‌ها و برنامه‌های متعددی را در دستورکار دارند. در این چارچوب بخش انرژی از جمله زمینه‌های مستعد برای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و هلند است.

به گفته سفیر ایران سابقه همکاری‌ها در این حوزه و همچنین ظرفیت‌های موجود دو کشور پشتوانه خوبی برای توسعه و افزایش همکاری‌ها در این حوزه است به ویژه اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران دوری جستن از خام فروشی نفت و گاز و استفاده بهینه از این نعمت خدادای است.

سفیر ایران ادامه داد: تکنولوژی و سرمایه هلند می‌تواند کمک خوبی برای تحقق سیاست‌های کشورمان باشد.

پاویون ایران در روز اول نمایشگاه میزبان جمع کثیری از متخصصان و بازدیدکنندگان این رویداد مهم بود. حضور شرکت‌های مطرح ایرانی، فرصت مناسبی را برای مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی به منظور مشارکت در پروژه‌های نفت و گاز ایران فراهم کرده است.

در روز دوم این نمایشگاه و کنفرانس، میزگرد تخصصی ایران با موضوع E&P به میزبانی جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز ایران برگزار می‌شود. برگزار کنندگان این میزگرد، فرصت‌ها و توانمندی‌های ایران را معرفی و مشارکت شرکت‌های بین‌المللی را در اجرای پروژه‌های جدید صنعت نفت ایران جلب می‌کنند.

روابط ایران و هلند در دوره پسابرجام به مرحله نوینی وارد شده است

روابط ایران و هلند در دوره پسابرجام به مرحله نوینی وارد شده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز