خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

مشکل کشور نظام انتخاباتی است/ برای ایجاد نظام پارلمانی باید احزاب تقویت شوند

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۹۸۴

دبیر کل حزب سبز ایران در واکتش به پیشنهاد تغییر نظام انتخاباتی گفت: کشور مشکلات دیگر دارد، مشکل ما نبود نظام پارلمانی نیست.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تغییر نظام کشور از ریاستی به پارلمانی با اشاره به سخنان رهبری در سفر کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری این موضوع را مطرح کردند و گفتند کرسی‌های آزاد اندیشی تشکیل شود و این موضوعات مورد بحث قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما در کشور هم نظام پارلمانی داریم و هم نظام ریاستی که بسته به قانون اساسی است. اما این که برخی نمایندگان مجلس در این شرایط چنین موضوعی را پیشنهاد می‌کنند؛ معتقدم باید یک مقدار تأمل بیشتری کرد یعنی خبرگان ما و افکار عمومی باید این موضع را بررسی کامل کنند.

دبیرکل حزب سبز ایران با بیان اینکه آیا تغییر نظام مشکلات کشور را حل می‌کند؟ گفت:‌ آیا واقعا مشکلات مردم در این یک نقطه است؟ اعتقادم این است اگر باعث تضعیف مردم در تعیین سرنوشت‌شان شویم در واقع باعث  تضعیف نظام می‌شویم نه تقویتی که از آن صحبت می‌شود.

وی تاکید کرد: زمانی می‌توانیم نظام پارلمانی داشته باشیم که اولا احزاب قوی داشته باشیم که بتوانند ورود کنند و ثانیا این پارلمان برخاسته از تصمیمات حزبی باشد که در حال حاضر این مساله  وجود ندارد.

کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد:‌باید زیرساخت‌های این کار مشخص شود اگر نخبگان به این نتیجه برسند نظام تغییر کند و نخست وزیر همه کاره باشد و رئیس‌جمهور صرفا یک مقام تشریفاتی باشد که مشکل کشور حل می‌شود خوب است ولی می‌دانم چنین نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز