خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با سفیر سوریه در تهران:

ایران نشان داد عمل و سخنش باهم مغایرتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۸۷۷

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم نشان داد آنچه در عمل انجام می‌دهد با آنچه از ابتدای انقلاب به عنوان شعار حمایت از خط مقاومت مطرح بود، تطابق دارد و عمل و سخن جمهوری اسلامی با هم مغایرت ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اکبر ولایتی صبح امروز در دیدار عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران گفت: دولت و ملت سوریه نشان دادند از پشتوانه‌های مقاومت حمایت می‌کنند. تصور آمریکا، اسرائیل و سعودی‌ها که حامیان داعش و تکفیری‌ها هستند آن بود که می‌توانند احتمالا ظرف چند هفته سوریه را شکست دهند.

بشار اسد آبروی خط مقاومت در منطقه را خرید

وی ادامه داد: بیش از شش سال سوریه با هدایت شخص بشار اسد جنگ بین‌المللی علیه خود را با شکست مواجه کرد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه آبروی خط مقاومت در منطقه را دولت سوریه و شخص بشار اسد خرید، اظهار داشت: سوری‌‌ها به بقیه کشورهای عرب منطقه نشان دادند که می‌توان در مقابل یک اتحاد شیطانی بین‌المللی ایستادگی کرد. جمهوری اسلامی ایران هم نشان داد آنچه در عمل انجام می‌دهد با آنچه از ابتدای انقلاب به عنوان شعار حمایت از خط مقاومت مطرح بود، تطابق دارد و عمل و سخن جمهوری اسلامی با هم مغایرت ندارد.

دشمنی آمریکایی‌ها با خط مقاومت ادامه خواهید یافت

ولایتی افزود: بدون تردید دشمنی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌های منطقه با شکل‌گیری و تقویت روزافزون خط مقاومت از تهران تا لبنان و فلسطین و یمن ادامه دارد و هر روز این خط مقاومت تقویت می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی ایران نسبت به آینده سوریه تصریح کرد: ما مطمئن هستیم هم دولت و هم ملت سوریه در حفظ کشور و تمامیت ارضی سوریه و توطئه‌ها برای تجزیه سوریه پیروز می‌شوند و تمامیت ارضی و دولت مرکزی سوریه را می‌توانند حفظ کنند.

حضور آمریکایی‌ها در سوریه برای تجزیه این کشور است

امریکا می‌خواهد اسرائیل دوم را در منطقه ایجاد کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حضور روزافزون آمریکایی‌ها در برخی مناطق سوریه همانند مناطق شرقی و شمال شرقی برای تجزیه این کشور است، خاطرنشان کرد: آنها همین هدف را در عراق دنبال می‌کنند. عامل آنها در منطقه صهیونیست‌ها هستند و دنبال این هستند که اسرائیل دوم را در منطقه ایجاد کنند ولی موفق نخواهند شد.

ولایتی اضافه کرد: همانطور که خط مقاومت در مقابل تکفیری‌ها موفق شده است، در عراق، سوریه و لبنان در برابر توطئه تجزیه کشورهای منطقه هم پیروز خواهد شد.

ایران از تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه حمایت می‌کند

وی با یادآوری سیاست‌های اصولی کشورمان ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه به ویژه مجموعه مقاومت یعنی عراق، سوریه و لبنان حمایت می‌کند. 

ایران با تمام قوا در مقابل تروریست‌ها ایستادگی کرده است

در این نشست، عدنان محمود نیز بیان کرد: از رهبر معظم انقلاب اسلامی که نقش موثری در پیروزی‌‌های منطقه داشتند و دارند، باید تشکر و قدردانی کرد و همچنین پیگیری‌ها و تلاش‌های جنابعالی در خصوص موضوعات منطقه تشکر کنیم. 

سفیر سوریه در تهران اضافه کرد: هجمه‌های دشمنان منطقه بر علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی است که به دست آمده و می‌دانند ایران با تمام قوا در مقابل تروریست‌ها ایستادگی کرده‌اند.

مصلحت منطقه در اتحاد و اتفاق منطقه است

همچنین ولایتی پس از سخنان عدنان محمود یادآور شد: صحنه منطقه بسیار پیچیده است اما تکفیری‌ها، گروه‌های افراطی، تروریست‌ها و حامیان آنان شکست خورده‌اند و همگی در این مهم اتفاق نظر دارند.

وی با بیان اینکه هر آن کسی که سعادت منطقه را می‌خواهد در وحدت و حفظ تمامیت ارضی و توان و ظرفیت کشورهای اسلامی گام برمی‌دارد، عنوان کرد: بی‌تردید مصلحت منطقه در اتحاد و اتفاق منطقه است هرچند که دشمنان توطئه و تجزیه را دنبال می‌کنند و بی‌تردید اتفاق و اتحاد محور مقاومت پیروزهای ارزشمندی را ایجاد کرد.

وزیر اسبق امور خارجه تاکید کرد: ورود به موضوعات تفرقه‌انگیز و جدایی‌طلبانه در منطقه در جهت منافع توطئه‌گران است و باید با هوشیاری جلوی این گونه اتفاقات را گرفت‌. رهبر معظم انقلاب با هوشمندی منطقه را مدیریت کردند که اگر این گونه نبود شاهد پیروزی‌های ارزشمند در منطقه و شکست جریانات افراطی و تکفیری نبودیم و قطعا این جریان مقاومت و پیروزی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز