خبرگزاری کار ایران

بلیکس:

ترامپ احتمالا دومین سیلی را به سازمان ملل می‌زند!

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۸۷۳

رئیس سابق کمیته بازرسان سازمان ملل در عراق، ابراز عقیده کرد که خروج احتمالی واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران سیلی جدید به صورت سازمان ملل متحد است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «هاینس بلیکس» رئیس سابق کمیته بازرسان سازمان ملل در عراق، روز گذشته در نشستی در پاریس، متذکر شد، در صورتی‌که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، همان‌گونه که خود احتمال می‌دهد، عدم پایبندی به توافق هسته‌ای به ایران را اعلام کند و از آن خارج شود، این اقدام آن هم پس از ۱۴ سال پس از تهاجم نظامی آمریکا به عراق، دومین سیلی به سازمان ملل خواهد بود.

این مقام سابق سازمان ملل که در قلب اتفاقات سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ بود یعنی زمانی‌که واشنگتن بغداد را متهم به در اختیار داشتن تسلیحات کشتار جمعی کرد، گفت: «در صورتی‌که ترامپ به اقتدار سازمان ملل اهمیت دهد، پس نمی‌تواند از این توافق، یک‌جانبه عقب‌نشینی کند.»

بلیکس از تصمیم احتمالی آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای با ایران، گفت: «من این موضع بسیار انحصارگرایانه را نمی‌توانم درک کنم. رئیس‌جمهور( ترامپ) به این توافق اعتراض کرده است در حالی‌که در مقابل، یک اجماع در جامعه جهانی مبنی بر تایید این توافق هسته‌‌ای وجود دارد که در سال ۲۰۱۵ با ایران امضا شد.»

منابعی در کاخ سفید اعلام کردند که احتمال می‌رود ترامپ پایبندی ایران را به توافق هسته‌ای تایید نکند. رئیس‌جمهوری‌ آمریکا هفته گذشته مدعی شده بود که ایران به «روح» توافق هسته‌ای پایبند نمانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز