خبرگزاری کار ایران

حمله توییتری ترامپ به سناتور جمهوری‌خواه درمورد ایران/ کورکر: کاخ سفید به مهدکودک بزرگسالان تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۲۹۱

رئیس‌جمهوری آمریکا در پست‌هایی در توئیتر، یکی از سناتورهای ارشد حزب جمهوری‌خواه را هدف انتقاد قرار داده و او را از جمله سیاستمدارانی که در شکل‌گیری توافق هسته‌ای با ایران نقش داشتند، معرفی کرده‌ است.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، سناتور «باب کورکر» رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس سنا را از جمله به خاطر حمایتش از توافق هسته‌ای ایران (برجام) هدف یک رشته حملات لفظی قرار داده است.

ترامپ، روز یکشنبه در توییتر نوشت که سناتور کورکر به وی «التماس کرده بود» که در انتخابات سنا در سال ۲۰۱۸ میلادی از او حمایت کند ولی رئیس‌جمهوری آمریکا از این کار خودداری کرد و به همین علت سناتور کورکر از شرکت در انتخابات آینده برای حفظ کرسی خود انصراف داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: «او همچنین وزارت خارجه را می‌خواست. من گفتم نه، ممنون.»

ترامپ افزود: «او همچنین مسئول توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران است.»

دونالد ترامپ سپس در توییتر نوشت: «باب کورکر به ما توافق ایران را داد، همین و بس. ما (بیمه) خدمات درمانی نیاز داریم. ما به کاهش مالیات و اصلاح نظام مالیاتی احتیاج داریم. ما به کسانی احتیاج داریم که بتوانند کار انجام بدهند.»

سناتور کورکر که اهل ایالت جنوبی تنسی است، رابطه گرمی با رئیس‌جمهوری آ مریکا ندارد. او اخیرا به خبرنگاران گفته بود که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و «جان کلی» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری هستند که آمریکا را از هرج و مرج نجات داده‌اند.

سناتور کورکر در واکنش به حملات لفظی دونالد ترامپ در توییتر به طور تلویحی رئیس‌جمهوری آمریکا را به کودک‌صفت بودن متهم کرد و نوشت: «مایه شرمساری است که کاخ سفید به مهد کودک بزرگسالان تبدیل شده است. واضح است که یک نفر سر شیفت کاری خود حاضر نشده است.»

از سناتور کورکر به عنوان یکی از حامیان رکس تیلرسون یاد می‌شود که بنا بر گزارش‌ها، رابطه پر تنشی با دونالد ترامپ داشته است.

تیلرسون اخیر آنچه شایعات درباره احتمال استعفایش از مقام وزارت خارجه خواند را بی‌اساس دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز