خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری:

تمدن دریایی با توسعه سواحل مکران احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۲۳۹

فرمانده نیروی دریایی ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) تاکید کرد: با توسعه سواحل مکران و توسعه پس‌کرانه‌ها ان‌شاءالله به جایگاهی می‌رسیم که تمدن دریایی ما احیا شود، ما باید دولتمردان‌مان را توجیه کنیم که اهمیت دریا چقدر است زیرا استفاده از دریا ابعاد گسترده و مختلفی دارد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری طی سخنانی در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) گفت: مرزخشکی ما ۵۴ درصد، مرز رودخانه‌ای ما ۱۵ درصد و مرز دریایی ما ۳۱ درصد است و با توجه به این وسعت خاکی فقط ۷ درصد صادرات و واردات ما از این طریق است و ۹۳ درصد صادرات و واردات ما از طریق مرزآبی انجام می‌گیرد.

وی افزود: اینجا است که اهمیت دریا و نیروی دریایی برای ما مشخص می‌شود و ما باید اهمیت این منطقه دریایی را بدانیم و منطقه‌ای که امروز محل ماموریت نیروی دریایی است را بشناسیم چون بنا به رهنودهای فرمانده معظم کل قوا کشور ما یک کشور دریایی است. 

فرمانده نیروی دریایی ادامه داد: هر کشور دریایی باید شش ویژگی داشته باشد، موقعیت جغرافیایی، مشخصات فیزیکی، وسعت دریایی و سرزمینی و جمعیت مناسب و ویژگی مردمش نسبت به دریا خوب باشد و خط و مشی دولت مردانش دریایی باشد، پس موقعیت دریایی و مشخصات فیزیکی و وسعت، سه ویژگی است که خداوند به ما داده و این سه موردنقطه قوت ما است.

سیاری تاکید کرد: موارد دیگر را ما داشتیم ولی استعمار ما را از دریا دور کرد، دریا محل ثروت و قدرت است، گرچه ما ثروتمند بودیم اما به مرور زمان استعمار ما را از داشتن نعمات خداوندی موجود در دریا دور کرده و کمتر توانستیم بهره‌مند شویم.

وی اضافه کرد: همه کاستی‌ها و کمبودهایی که در کشور وجود دارد با دست توانمند شما باید برطرف شود و با توسعه سواحل مکران و توسعه پس‌کرانه‌ها ان‌شالله به جایگاهی می‌رسیم که تمدن دریایی ما احیا شود، ما باید دولت مردانمان را توجیه کنیم که اهمیت دریا چقدر است لذا استفاده از دریا ابعاد گسترده و مختلفی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز