خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بررسی موضوع محدودیت‌های جدید خاتمی در هیات رییسه مجلس/ احتمال برگزاری جلسه «کمیته حصر فراکسیون امید» با شمخانی

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۱۰۹

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به اعمال محدودیت‌های جدید برای رییس دولت اصلاحات تاکید کرد که این اقدامات غیرقابل قبول و ضد وحدت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مسعود پزشکیان در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که محدودیت‌های اخیر برای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی غیرقابل‌قبول است، گفت: قابل قبول نیست به کسی که ۲۲ میلیون رای داشته و زمانی رییس‌جمهور ی کشورمان بوده، بگوییم نمی‌توانی در جلسات و مجامع حاضر شوی و از سویی هم بگوییم که ما دموکراسی و آزادی داریم و کشورهای دیگر را نقد کنیم.

وی با بیان این‌که نمی‌دانم با چه منطقی این اقدام انجام شده است، یادآور شد: این اقدامات در عقل هم نمی‌گنجد. این کارها به ضرر اسلام، انقلاب و ضدوحدت است. 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، خواستار حل این موضوع ازسوی دولت و شورای‌عالی امنیت ملی شد و گفت: شنیدم که رییس‌جمهوری هم به صورت کج‌دار و مریز چیزهایی گفتند و نمایندگان هم تذکراتی در این زمینه دادند.

وی تصریح کرد: ما هم در هیات رییسه مجلس بحث خواهیم کرد. واقعاً آدم تعجب می‌کند چرا و با چه تحلیلی این کار را می‌کنند. 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روندی که اکنون وجود دارد و چیزی که باعث به هم زدن وحدت اجتماعی می‌شود به نفع نظام و انقلاب نیست.

وی یادآور شد: باید به‌جای ترس از آمریکا از تفرقه درون بترسیم و به‌جای اینکه بترسیم کسی از بیرون جاسوسی کند، باید از این بترسیم که از درون وحدت و انسجام‌مان به هم بخورد. اگر ما متحد باشیم، هیچکس، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

عضو فراکسیون امید مجلس درباره اقدامات کمیته حصر فراکسیون امید نیز گفت: این موضوع را از سخنگوی کمیته بپرسید. قرار بود با آقای شمخانی جلسه‌ای داشته باشند اما نمی‌دانم به کجا رسیده است. 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا محدودیت‌های اخیر برای سیدمحمد خاتمی مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی بوده، گفت: کاغذ و متنی ندارند،  آنها از طرفی این کار را انجام دادند و از طرف دیگر آن را مکتوب نمی‌کنند زیرا در تاریخ می‌ماند و بعد قضاوت می‌شود. جلوگیری از حضور فردی که رییس‌جمهوری بوده در مجالس عمومی آن هم در شرایطی که دم از آزادی و دموکراسی می‌زنیم، قابل قبول نیست و البته امیدوارم این موضوع را تکذیب کنند.

پزشکیان در پایان تصریح کرد: این اقدام در ذهن مردم ایجاد سوال می‌کند. من که حاضرم در راه اسلام، انقلاب و اعتقادم همه‌چیزم را بدهم، به سادگی نمی‌پذیرم که چنین کاری انجام شود و قطعاً آن را غیرقابل قبول می‌دانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز