خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور در گردهمایی مدیران ناجا:

وقتی قوه قضاییه با مقامات برخورد می‌کند، برخی انگ سیاسی می‌زنند/ ملت ایران هرگز اسیر اخبار کودکانه علیه قوه قضاییه نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۰۰۲

دادستان کل کشور در واکنش به انتشار برخی شایعات علیه قوه قضاییه تاکید کرد: از بین بردن اقتدار قوه قضاییه، به نفع چه کسی است؟ ملت ایران هرگز اسیر اخبار کودکانه و دروغ علیه قوه قضاییه نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ششمین گردهمایی مدیران موسسات حفاظتی و مراقبتی ناجا با تبریک هفته ناجا به خانواده بزرگ نیروی انتظامی گفت: امیدواریم این هفته زمینه و بستری باشد که مردم بتوانند با خدمات و جانفشانی‌های نیروی انتظامی آشنایی پیدا کنند و حلقه ربط ناجا و مردم در این هفته تقویت شود. 

شاهد افزایش ناامنی در کشورهای همسایه هستیم

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند به یک ملت ارزانی می‌دارد، نعمت امنیت است، امنیت و سلامت دو نعمت بزرگی است که مردم از آن برخوردارند اما به آن توجه نمی‌کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به شرایط منطقه‌ای اظهار داشت: ما شاهد افزایش ناامنی در کشورهای همسایه هستیم. در عراق چه سرهایی بریدند چه خانه‌هایی ویران کردند و چه شهرهایی نابود کردند. در سوریه و افغانستان و پاکستان و یمن و میانمار هم همینطور. اگر در جامعه امنیت نباشد مردم در چه جهنمی زندگی می‌کنند.

باید قدردان امنیت در کشور باشیم

منتظری با بیان اینکه اقتصاد مرهون بودن امنیت است، تصریح کرد: پیشرفت یک جامعه در عرصه‌های گوناگون مرهون داشتن امنیت است هر خوشی که انسان در هر عرصه‌ای تصور کند، همه در گرو پایداری امنیت است. ما امروز به لطف پرودگار و با عنایت حضرت ولی الله اعظم و رهبری‌های مقام معظم رهبری و تلاش نیروهای اطلاعاتی و شما عزیزان خدمتگزار ناجا از این نعمت امنیت برخورداریم و باید شاکر باشیم .

وی با یادآوری نقش ماموران ناجا خاطرنشان کرد: ماموران ناجا در عرصه ایجاد امنیت در مرزها و شهرها و محلات و همه اقشار مردم نقش بسزایی دارند. اگر قدر امنیت را بدانیم، خدا برقراری امنیت را برایمان مقدر و مستدام می‌دارد. این امنیت به برکت خون شهدای عزیز برای ما حاصل شده است و باید قدردان آن باشیم.

استکبار امروز صراحتا می‌گویند به دنبال براندازی نظام است 

دادستان کل کشور تاکید کرد: سالانه از درجه‌داران و سربازان و وابستگان نیروی انتظامی در راه مبارزه با موادمخدر و عناصر تکفیری یا به دنبال ناامنی در کشور هستند، جان خود را فدا می‌کنند یا کسانی که در دفاع از حرم در عراق و سوریه هستند، جان خود را از دست می‌دهند. براین اساس باید قدر این نعمت را بدانیم اما گاه دیده می‌شود از این فضای امن که برای رفع مشکلات مردم باید مهیا است، استفاده کامل نکرده و فضای نامناسبی را به دست خود فراهم می‌کنیم که به ضرر ما تمام می‌شود.

منتظری با بیان اینکه خداوند با هیچ کس قرابت و خویشی ندارد و قوانینی را در عالم هستی بوجود آورده که اگر تابع آن باشیم از آثارش بهره‌مند خواهیم شد، ابراز داشت: اگر قدر آن را ندانیم کفران نعمت کرده‌ایم. ایجاد شکاف در جامعه آسیب بزرگی است که قدرت و اقتدار را از بین می‌برد. امروز استکبار با همه قدرت و قوت در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده و اظهار قدرت می‌کند و صراحتا می‌گویند به دنبال براندازی نظام هستند

از بین بردن اقتدار قوه قضاییه، به نفع چه کسی است؟

وی با یادآوری ضرورت حفظ وحدت در برابر استکبار بیان کرد: اینجا تکلیف ما در قوه مقننه مجریه و قضاییه این است که همدلی و هم‌افزایی خود را حفظ کنیم؛ چرا باید شاهد باشیم که عده‌ای به دنبال تضعیف قوه مقننه، مجریه و قضاییه هستند در حالی که این سه قوه کشور را پیش می‌برند. همه ما در زندگی خصوصی مشکلاتی داریم. مشکلات خصوصی بین خانواده حل و فصل می‌شود اگر ما در درون خود مشکل داریم نباید اجازه دهیم دیگران از آن سوءاستفاده کنند. 

دادستان کل کشور تاکید کرد: از بین بردن اقتدار قوه قضاییه، به نفع چه کسی است؟ آیا به نفع نظام است یا دشمنی که این پروژه را از مدت‌ها قبل رقم زده و به دنبال تضعیف یک سری از دستگاه‌هاست که جلوی کج‌روی‌ها می‌ایستند؟

استراتژی دشمن تضعیف قدرت‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی است

منتظری با بیان اینکه از ابتدای انقلاب عملکرد قوه قضاییه را ببینید، یادآور شد: از ابتدای انقلاب تا امروز در برابر جریان‌های انحرافی و فتنه‌ها چه منافقین و چه ۸۸ ایستاده است. استراتژی دشمن تضعیف قدرت‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی است تا بتواند کشور را ضعیف کند. برنامه این است که به گونه‌ای چهره قوه قضاییه و نیروهای همسو را تضعیف کند تا سلب اعتماد عمومی شود و با استفاده از فضای مجازی و در یک فضای گسترده با جعل و سندسازی نسبت دروغ به رییس قوه قضاییه می‌دهند در حالی که همه می‌گویند دروغ است. 

وی با اشاره به هجمه‌ها علیه قوه قضاییه عنوان کرد: اینکه تهاجم گسترده علیه برخی مقامات می‌شود و از فضای مجازی استفاده می‌کنند تنها برای از بین بردن اقتدار نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و قوه قضاییه است. وقتی کشوری نیروی انتظامی فشلی داشت می‌توانند به راحتی اهداف خود را پیاده کنند تا این پایه‌ها را بزنند در حالیکه قوه قضاییه با اقتدار ایستاده و آبشخور این جریان در امریکا و اسراییل است و پول در اختیار آنها می‌گذارند تا به خیال خام خود از این عناصر بدبخت برای رسیدن به اهداف خود استفاده  کنند و بعد آنها را دور می‌اندازند همانطور که شاه و صدام را آوردند و بردند. 

ملت ایران هرگز اسیر اخبار کودکانه نمی‌شوند

دادستان کل کشور ادامه داد: ملت ایران با رهبری داهیانه و با حضور نیروهای جان برکف که در صحنه حضور دارند همه این امواج و کف‌ها را از بین خواهند برد و هرگز اسیر این اخبار کودکانه نمی‌شوند دروغ نمی‌تواند دوام داشته باشد 

منتظری با بیان اینکه ما باید بیدار و مراقب باشیم، گفت: قوه قضاییه گاهی اوقات مواجه با برخی از این نامهربانی‌ها می‌شود. قوه قضاییه رسالتش برخورد با جرم و مجازات مجرمین است. اگر در جایی به وظیفه خود عمل می‌کند آیا باید آن را تضیف کنیم یا تشویق؟ تضعیف قوه قضاییه به نفع کسی نیست. قوه قضاییه باید از خود ضیانت کند تا بتواند اجرای عدالت را داشته باشد اگر ضعف‌هایی هم داشته باشد، نباید آن را تضعیف کنیم. 

دستگاه قضایی بخواهد برخورد کند انگ سیاسی می‌زنند

وی با بیان اینکه با هر مهره قوی و جریانی که کمی ریشه سیاسی دارد، قوه قضاییه برخورد کند به آن انگ سیاسی می‌زنند، اظهار داشت: وقتی دستگاه قضایی بخواهد برخورد کند انگ سیاسی می‌زنند. وقتی قوه قضاییه با معاون رییس‌جمهور سابق و نزدیکان رییس‌جمهور سابق و همچنین با نزدیکان دولت فعلی برخورد می‌کند، می‌گویند سیاسی برخورد می‌کند. جالب است که قوه قضاییه با همه اشخاص و مقامات که برخورد می‌کند انگ سیاسی به این دستگاه می‌زنند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: اگر چنانچه بخواهیم همه جزییات پرونده را بیان کنیم تنها شنونده اسناد مردم نیستند بلکه دشمنان هم دسترسی پیدا می کنند. این چنین نیست و قوه قضاییه سیاسی برخورد نمی‌کند. اسناد موجود است. آقایان تریبون بدست می‌آورند و انگ سیاسی می‌زنند، ولی بدانند که قوه قضاییه بر اساس اسناد برخورد می‌کند و با این شعارها نیز کوتاه نخواهد آمد.

برخوردهای ایجابی از سلبی بیشتر در پیش‌گیری جواب می‌دهد

منتظری تاکید کرد: وظیفه قوه قضاییه این است که به عدالت برخورد کند و کسی را بی‌دلیل مجرم نکند. امیدواریم خدا به همه عقل و تدبیر را بدهد تا در این عرصه خطرناک همانطور که قانون برعهده ما گذاشته عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی باید جنبه سلبی و ایجابی را در نظر گرفت، تصریح کرد: در پیش‌گیری برخوردهای ایجابی از سلبی بیشتر جواب می‌دهد. پیشگبری بسیار مهم است و باید از عناصر تاثیرگذار استفاده کند. ما آسیب‌های اجتماعی مختلفی داریم؛ حاشیه‌نشینی، تجاوز به منابع ملی، اعتیاد و... و باید اقدامات پبش‌گیرانه انجام شود و معاونت پیشگیری در قوه قضاییه باید با معاونت پیش‌گیری از وقوع جرم در نیروی انتظامی همکاری داشته باشند. 

فضای مجازی از عوامل موثر در افزایش طلاق است

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مسئله مواد مخدر به شدت جامعه ما را تهدید می‌کند. مسایل فرهنگی به شدت به خانواده آسیب می‌زند. فضای مجازی که در کشور ما مدیریت نمی‌شود و اینها به کیان و اخلاق خانواده ضربه می‌زند.

منتظری با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در افزایش طلاق فضای مجازی است، ابراز داشت: قوه قضاییه باید در کنار پلیس پیش‌گیری باشد و قانون موظف کرده درخصوص کارت‌های ضابطین عام و خاص کارهای زیادی انجام شده و در آستانه توزیع کارت‌ها هستیم.

کارت ضابطان عام تا پایان مهرماه توزیع می‌شود 

وی با بیان اینکه در استفاده از نیروی انتظامی به عنوان ضابط کمال همکاری را داریم، عنوان کرد: کار قوه قضائیه بدون ضابط پیش نمی‌رود. به موجب قانون قوه قضائیه موظف به صدور کارت‌های ضابطان عام و خاص است و بیش از یک سال است که به دنبال مقدمات آن هستیم و در آستانه توزیع کارت‌ها هستیم که تا پایان مهر ماه با حضور فرمانده ناجا کارت‌های ضابطان عام در سراسر کشور توزیع می‌شود. 

دادستان کل کشور با بیان این در آینده نزدیک تمام ضابطان در سراسر کشور با کارت ویژه حضور می‌یابند، گفت: مرحله صدور ضابطان خاص نیز در آینده نزدیک ظرف یک یا دو ماه مقدمات آن فراهم می‌شود تا توزیع شوند. بعد از صدور کارت این ضابطان، برای از یکسری از افراد در ناجا و بسیج کارت صادر می‌شود تا آنها پشتیبان قوه قضائیه، امنیت مردم و دفاع از حقوق عامه باشند و از وجود آنها استفاه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز