خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

در تریبون نماز جمعه صرفا حرف مردم را می‌زنیم/ ریشه تخریب‌ها علیه قوه قضاییه، برخورد قاطع آملی لاریجانی با مفاسد است

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۳۰۳

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تخریب‌های اخیر علیه رییس دستگاه قضا، گفت که ریشه این تخریب‌ها، عزم جدی قوه قضاییه برای مبارزه با مفسدین اقتصادی است و در ادامه تاکید کرد که منشاء اخبار علیه رییس قوه قضاییه سایتی است که ازسوی بهاییان تامین می‌شود و با دروغی که گفتند، ملت در برابر تمام اخبارشان یک علامت سوال می‌گذارد.

حجت‌الاسلام احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تشکر از حضور مردم در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد: دلم روشن است که این ملت با روحیه عاشورایی و به فضل خداوند دیگر روی ذلت را نخواهد دید. ملتی که فرهنگ هیهات من‌الذله در جانش نشسته است، به فضل خداوند همیشه عزیز خواهد بود. این سرمایه ارزشمند را گذشتگان به نسل ما رساندند و ما نیز این امانت را به آیندگان بسپاریم.

وی همچنین با عرض تشکر به‌خاطر تشییع باشکوه پیکر بی‌سر شهیدحججی، این مراسم را نمادی ارزشمند دانست و گفت: مردمی که در تهران آن شکوه را در مراسم تشییع آفریدند، مردمی که در میدان امام خمینی اصفهان آن شکوه و عظمت را آفریدند و در نجف‌آباد نیز آن مراسم بی‌نظیر را سامان دادند، تشکر می‌کنم و می‌دانم اگر فرصت می‌دادند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: تشییع شهید حججی تجلیل از تمامی شهدای مدافع حرم و بالاتر از آن تجلیل از مقام همه شهیدان بود.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله راستی کاشانی و آیت‌الله شاه‌آبادی، فقدان این دو عالم بزرگ را باعث ناراحتی دانست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، با بیان این‌که نماز جمعه این هفته مزین به حضور خدمتگزاران نیروی انتظامی است، گفت: حقیقت این است که نیروی انتظامی مایه آبرو و عزت نظام اسلامی است. این عزیزان در عرصه‌های مهم و امنیت‌ساز حضوری ستودنی دارند. در عرصه مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا، در عرصه مقابله با مزاحمین نوامیس و اراذل و اوباش حضور دارند و این کارهایی است که مردم آن‌را می‌بینند.

توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدون امنیت شکل نمی‌گیرد

وی ادامه داد: قرآن کریم برای یک جامعه نمونه ۳ ویژگی بیان می‌کند، گفت: اولین ویژگی امنیت، دومین ویژگی آرامش و مسئله اقتصادی است که زندگی را تامین کند و این درحالی است که امنیت زیربنای همه این مسائل است. توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدون امنیت شکل نمی‌گیرد و این عزیزان خدمت‌گزار در این عرصه هستند که باید به آن‌ها خداقوت گفت.

دشمنان از ترور سخت‌افزاری به ترور نرم‌افزاری و تخریب مسئولان رو آورده‌اند

وی همچنین به هجمه‌های اخیر به رییس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب، نظام و انقلاب هدف بوده و تخریب مسئولان عالی‌رتبه نیز در دستورکارشان قرار داشت. ما تخریب آیت‌الله بهشتی را فراموش نکردیم. آن زمان به ترور سخت‌افزاری رو آورده و افراد را ترور می‌کردند و امروز شرایط عوض شده و به ترور نرم‌افزاری رو آورده و سعی در تخریب رییس دستگاه قضا دارند.

ریشه تخریب رییس دستگاه قضا، عزم جدی‌اش برای مبارزه با مفسدین اقتصادی است

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: ریشه این مسئله نیز روشن است؛ قوه قضاییه عزم خود را جزم کرده که با مفسدین اقتصادی به‌طور قاطع برخورد کند. رییس قوه قضاییه محکم در برابر فتنه‌گران ایستاده و این مسائل نیز هزینه‌اش است.

رییس اطلاعات سپاه گفت که در ماه‌های آینده شاهد اتهام‌زنی به سایر مسئولان خواهیم بود

وی یادآور شد: نکته سوم این است که هم وزیر اطلاعات و هم رییس سازمان اطلاعات سپاه این مسائل را تکذیب کرده و رییس اطلاعات سپاه حتی گفته که در ماه‌های آینده شاهد اتهام‌زنی به سایر مسئولان نظام خواهیم بود.

با دروغی که گفتند، ملت در برابر تمام اخبارشان یک علامت سوال می‌گذارد

احمد خاتمی اضافه کرد: به فضل خدا با دروغی که این‌ها گفتند، ملت در برابر تمامی خبرهایشان یک علامت سوال بزرگ می‌گذارند و این مسئله‌ایست که ما بارها از این منبر گفته‌ایم که اخباری که ازسوی بیگانگان مطرح می‌شود را نباید بلافاصله مورد توجه قرار داد و ترتیب اثر دهیم.

منشاء اخبار علیه رییس قوه قضاییه سایتی است که ازسوی بهاییان تامین می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسئولان نظام می‌دانند که منشاء این اخبار چیست. یک سایتی است که از سوی بهاییان تامین می‌شود. من نام نمی‌برم. مسئولان محترم شما که الحمدالله مقتدرید و این سایت‌های ضدانقلاب را می‌شناسید. با این سایت‌های ضدانقلاب قاطعانه برخورد کنید.

وی همچنین با اشاره به برجام گفت: آمریکا هم جسم برجام و هم روح برجام را نقض کرده و هیچ چیزی از برجام باقی نگذاشته است. آن‌چه اخیراً می‌گویند این است که باید گفت‌وگوی مجدد صورت گیرد و مسئولان نیز یک‌صدا می‌گویند برجام قابل‌گفت‌وگوی مجدد نیست که حرف درستی است.

اقدامات دیپلماتیک مربوط به وزارت خارجه و تریبون نماز جمعه یک تریبون مردمی است

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: نماز جمعه آزاد است و تریبون نماز جمعه تریبون مردمی است. کارهای دیپلماتیک مربوط به وزارت خارجه است و ما اینجا صرفاً حرف مردم را می‌زنیم و حرف‌مان این است که به خداوند اعتماد کنید. به مردم خودتان اعتماد کنید.

مسئولان به اروپا دل نبندند

وی ادامه داد: دل نبندید به کشورهای خارجی و اروپا. دل نبندید به اروپا. مطمئن باشید اگر اروپا بخواهد بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند، امریکا را انتخاب کند. به اروپا دل نبدنید. مسئولان ما یک‌صدا گفتند که آمریکا برجام را نقض کرده اما اروپا گفت که امریکا برجام را نقض نکرده است.

حتی آمریکا و رژیم صهیونیستی هم همه‌پرسی اقلیم کردستان را به رسمیت نشناختند

وی به بحث برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه گوش مسئولان اقلیم کردستان به حرف حساب بدهکار نبود و سوم مهر به تعبیر مقام معظم رهبری «خیانت» کردند اما خوشبختانه جهان این همه‌پرسی را به رسمیت نشناخته و حتی امریکا نیز گفته این همه‌پرسی را رسمی نمی‌دانیم و حتی رژیم صهیونیستی که تا پیش از برگزاری همه‌پرسی از آن حمایت می‌کردند، پس از آن رسماً ورود نکردند. روابط ایران و ترکیه می‌تواند راهگشا باشد و باید تا پیش از آن‌که این بذر جان بگیرد، توطئه را در نطفه خفه کنند.

حادثه لاس‌وگاس مسئله‌ای نیست که خطیب نماز جمعه از آن بگذرد

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه اخیر در لاس‌وگاس امریکا گفت: حادثه لاس‌وگاس حادثه‌ایست که خطیب جمعه نمی‌تواند از آن بگذرد. ما ۳ حرف داریم. حرف اول‌مان این است که ما کشتن بی‌گناهان را در هیچ‌کجا نمی‌پذیریم. چه در لاس‌وگاس، چه سوریه، چه یمن و چه بحرین. این که آنجا محکوم کنند و اینجا نفاق است.

مسئولان امنیتی آمریکا از نیروی انتظامی ما یاد بگیرند

وی گفت: در اخبار آمده بود، این قاتل با آرامش در ۷۲ خشاب عوض کرده و با آرامش آدم کشته است. شما مقتدرید؟ از نیروی انتظامی ما یاد بگیرید که پیش از آن‌که توطئه‌ای صورت بگیرد، توطئه‌گر را سرجایش می‌نشاندند.

مردم آمریکا به دولتمردان و دولت‌زنان‌تان بگویید بس کنید!

خاتمی در پایان تصریح کرد: حرف سوم ما خطاب به مردم آمریکاست و به آن‌ها می‌گوییم از دولتمردان و دولت‌زنان‌تان بخواهید بس کنند و به فکر کشورشان و امنیت شهروندان‌شان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز